OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss i den moderna kurorten Ronneby kan du bli delaktig i utvecklingen av ett hållbart samhälle med människan i fokus. Ronneby kommun har 29 600 invånare och ligger attraktivt mellan hav och skog. Vi har bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.
Inom kommunen jobbar 2 300 anställda för att ge bästa möjliga service till våra invånare, besökare och företagare. Vill du bli en av oss?
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef i Vård- och omsorgsförvaltningen kommer du verkställa beslut enligt gällande lagar, mål, riktlinjer och policys. Du har ansvar för att leda, planera, utveckla och fördela arbetet inom din enhet. I din roll som chef har du ansvar för budget, arbetsmiljö, personal och uppföljning av arbetet inom enheten.
Arbetet kräver god samarbetsförmåga, flexibilitet och att du kan se händelser ur ett helhetsperspektiv genom att utveckla och följa upp verksamheten och tänka långsiktigt. Chefens roll innebär att arbeta för ett positivt arbetsklimat och verka för att alla medarbetares ansvar tydliggörs och utvecklas samt att du har vårdtagarna i fokus.
I verksamheten är det både sjuksköterskor, undersköterskor och specialistsjuksköterskor anställda. I samarbete med befintliga enhetschefer skapar ni det inre arbetet.
I vår verksamhet arbetar vi aktivt med God och nära vård, i samarbete med Blekinges kommuner och regionen. Vårt mål är att skapa en sömlös och personcentrerad omsorg över vårdgivargränser.
Är du nyfiken och intresserad så får du här en möjlighet att ingå i ett team med starkt engagerade chefer. Verksamheten präglas av gott samarbete, prestigelös atmosfär och högt till tak. Vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling genom interna och externa utbildningar.
Du kommer få en plan för din introduktion innan du börjar hos oss och du har en mentor under introduktionstiden.
Du kan alltid komma på ett studiebesök hos oss!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom vård och omsorg. Tidigare chefs- och ledarerfarenhet med ansvar för kvalitet, ekonomi, medarbetare och arbetsmiljö är meriterande.
Legitimation inom hälso-sjukvård och erfarenhet av att ersätta MAS är önskvärt. Ditt ledarskap kännetecknas av tydlighet och verksamhetsnära ledarskap samt förmåga att visualisera mål och vision så varje medarbetare förstår sin roll och del.
För att trivas tror vi att du har lätt att knyta kontakter och skapa förtroende, men du har samtidigt kapacitet att agera handlingskraftigt i ditt självständiga arbete.
Du har förmåga att tänka utanför givna ramar och du uppskattar möjligheten att påverka och utveckla.
Du behöver kunna vara tillfreds med ett arbete som är i hög grad varierande, där omväxlande arbetsuppgifter behöver kunna hanteras i ett högt tempo.
Arbetet ställer krav på goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort B är ett krav.
För att komma ifråga för en anställning inom vård- och omsorgsförvaltningen i Ronneby kommun ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Blankett 442.9 ska användas. Normal handläggningstid är ca två veckor. Tänk på att beställa utdraget i god tid. Original-kuvertet tas med oöppnat till anställningsintervju.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning och för etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ronneby kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande vill vi att du ansöker via den digitala länken.
Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.