OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Casa Berget söker Enhetschef i Borås
Casa Berget är ett hemtjänstföretag som finns i Mölndals kommun sedan 2012 men även i Borås Stad sedan 2020. Företaget växer ständigt och vi behöver förstärka vår organisation med en Biträdande Enhetschef.
Som Enhetschef kommer du att ansvara för att driva vår verksamhet i Borås tillsammans med kollegor. Vi vill att du medverkar till att vår verksamhet bedrivs framgångsrikt, kvalitativt och visionärt. Du kommer att ingå i vår ledningsgrupp och ha fullt personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för området i Borås.
Vi ser vikten av att du har helhetssyn och att du på ett positivt sätt tillvaratar medarbetarnas kompetens och engagemang samt får dem delaktiga och engagerade i verksamheten.
Vi söker dig som har erfarenhet av självständigt arbete men som genom coachande ledarskap ser till att den dagliga verksamheten fungerar med hjälp av dina medarbetare. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper att agera, planera samt koordinera. Som Enhetschef har du ett nära samarbete med dina chefskollegor inom Casa Berget och med VD samt Vice VD i verksamheten.
Vidare tar du ansvar för verksamheten ur ett helhetsperspektiv vilket innebär att du ombesörjer de behov som uppstår samt följer den ständiga utveckling som verksamheten kräver att genomgå. På så sätt erbjuder vi dig stora möjligheter till att påverka dina arbetsuppgifter, vara kreativ samt komma med egna förslag och idéer och implementera de lösningar som du finner passar för arbetssituationen i fråga.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning som socionom, personalvetare, sjuksköterska eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Vi ser gärna att du arbetat som enhetschef inom vård och omsorg.
Du ska vara serviceinriktad, positiv och lyhörd samt ha lätt att skapa relationer där du värdesätter respekt samt har ett arbetssätt som kännetecknas av tillit och förtroende. Vi ser gärna att du har en förmåga att lyfta dina arbetskamrater och skapa en god stämning.
Meriterande om du har arbetat i verksamhetssystem och bemanningssystem anpassade till hemtjänst såsom VIVA, Carefox samt Onenote. Du ska således ha goda dator samt mobilkunskaper! Vi söker dig som är administrativt lagd och har enkelt för olika typer av tekniska system både på telefon och dator.
Vi värdesätter din förmåga att skapa delaktighet, att kunna vara nytänkande samt att du har förmågan att vara kundorienterad. Du är bra på att samarbeta med andra, initiativrik men även van att arbeta självständigt.
Du ska vara kunna ta snabba beslut, vara anpassningsbar och stresstålig och inse värdet av gott samarbete i organisationen.
Du ska brinna för ditt yrke och se möjligheterna att verka i ett privat bolag där man blir belönad efter prestation.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden.
Anställning
Provanställning i 6 månader som sedan övergår till en heltids tillsvidareanställning.
Ansökan
Bifoga CV och personligt brev.
Kontakt:
Erika Lörinczy, VD tfn: 0766272862 & Isabell Lörinczy, Enhetschef Borås tfn: 0761661455
OBS! Ansökan skickas till: Marco@casasverige.com
MÄRK DIN ANSÖKAN MED "Biträdande Enhetschef"
Lön
Fast månadslön.