Enhetschef för Kommunservice

Enhetschef för Kommunservice

Arbetsbeskrivning

Vi söker en kundorienterad och relationsstark ledare som brinner för riktigt god service och som vill göra skillnad för Nyköpingsborna tillsammans med oss.

Nyköpings Kommunservice har ansvar för kommunens centrala växel, reception och vaktmästeri med tryckeri och posthantering och är en avgörande kugge i kommunens externa och interna service. Enheten är en del av kommunikationsavdelningen med placering i stadshuset. Här hanteras ungefär 160 000 ärenden om året. Under 2020 leder enheten arbetet med att förbättra tillgängligheten till medborgarnan via telefon och epost. Kommunservice är också en viktig del i kommunens förändringsarbete Fokus Nöjd Kund där kvalitet, tillgänglighet och service är viktiga mätpunkter Satsningen är ett långsiktigt arbete inom hela kommunen där chefen för kommunservice kommer ha en nyckelroll.



ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef för Kommunservice leder du arbetet med att fortsätta utveckla enheten till ett föredöme inom bemötande och service. Du kommer att inledningsvis även projektleda den utökning av uppdrag som vi genomför under hösten och vara drivande för att kommunens verksamheter ska uppfylla våra mål för tillgänglighet. Ditt jobb blir varierande där ingen dag är den andra lik. I uppdraget ingår att dagligen säkerställa att kommunens invånare, besökare och företag får råd och vägledning. Våra kontaktvägar är telefoni, mejl, e-tjänster, sociala medier och reception. I din roll som ledare är du en förebild, du tillämpar ett nära ledarskap och främjar engagemang och delaktighet hos dina medarbetare. Du kommer vara operativ som chef och involverad i den dagliga driften.

Du har omkring 15 medarbetare och rapporterar till kommunikationschefen.

Arbetsuppgifter
- Driva utvecklingsarbete avseende kvalitet, service/bemötande såväl som utveckling av kommunservice uppdrag
- Personal-, budget- och verksamhetsansvar.
- Operativ chef med nära ledarskap. Främja engagemang och delaktighet tillsammans med medarbetarna

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

- Högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Flerårig ledarerfarenhet med både personal- och budgetansvar
- Dokumenterad framgångsrik erfarenhet av att leda inom service och kundtjänst
- Dokumenterad god erfarenhet av att leda förändringsarbete
Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift.

Du är uthållig och resultatorienterad och har god förmåga att omsätta behov till verksamhetsnytta. Du förstår hur god service ska organiseras och levereras. Du är dessutom en god kommunikatör, både i tal och skrift och är van vid att föredra ärenden i olika typer av sammanhang och anpassar din kommunikation efter målgrupp. Vi behöver dig som är relationsstark, kan bygga nätverk och skapa goda värdeskapande relationer internt och externt. Självklart har du har ett utpräglat kundperspektiv, förmåga att sätta kunder och användare i fokus och även att kunna hjälpa organisationen att se vikten av det.

Vår ledarpolicy ligger i linje med dina egna värderingar:

Som ledare är du en förebild och kulturbärare för ett öppet, ärligt och tillåtande arbetsklimat. Du skapar trygghet genom struktur, öppen och tydlig kommunikation, där du ställer realistiska krav samt följer upp resultat. Du tar ansvar för att skapa de rätta förutsättningarna så att medarbetarna upplever arbetet meningsfullt, blir uppmärksammade och ges förutsättning att aktivt kunna påverka sitt dagliga arbete samt visar respekt för medarbetarna och tillit till deras förmåga att ta ansvar.



ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Nilsson
0155-24 84 04
Åsa Johansson
0155-24 81 83
Anna Möller
0155-24 85 59
Harriet Suomi-Forssblad
0155-45 75 19
Pekka Haapanen
0155-24 89 92
Per Norrhäll
0155-24 84 70
VD Nyköpings Arenor Caroline Dewoon Thorén
0155 – 45 74 20
Vision Åsa Johansson
0155-24 81 83
Akadermikerförbundet SSR Anna Möller
073-662 23 95
VD Nyköpings Arenor Caroline Dewoon Thorén
0155-45 74 20

Sammanfattning

Besöksadress

Stora Torget 1 61183 Nyköping
None

Postadress

None
Nyköping, 61183

Liknande jobb


20 december 2024

Enhetschef till Bygg- och trafikenheten

Enhetschef till Bygg- och trafikenheten

20 december 2024

Chefer till förvaret i Mölndal

Chefer till förvaret i Mölndal

20 december 2024