OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Är god kundservice en självklarhet för dig? Drivs du av problemlösning och förändringsarbete? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Hjälpmedelsverksamheten är ett verksamhetsområde (VO) inom förvaltning Psykiatri, habilitering och hjälpmedel och ansvarar för samtliga hjälpmedelsområden som finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter.
Verksamhetsområdet har nyligen påbörjat en spännande utvecklingsresa mot en tydligare och stabilare plattform. Som ett led i detta arbete genomförs en förändring i verksamhetens organisation för att tydliggöra ansvars- och funktionsindelningen. I vårt nya område order/logistik, som ansvarar för order- och materialflödet i hela verksamheten, ingår enheterna kundservice, administration, sortiment och logistik.
Enheten för kundservice hanterar beställningar av förbrukningsprodukter inom inkontinens, speciallivsmedel och diabetes. Kundservicemedarbetarna tar emot samtal från både förskrivare och patienter i hela Region Skåne och år 2021 tog vi emot cirka 180 000 samtal. Kundservice ansvarar även för inkommande telefoni och mejl för hela hjälpmedelsverksamheten samt hantering av glasögonbidrag.
ARBETSUPPGIFTER
Nu välkomnar vi en enhetschef till enheten för kundservice.
Kundservice består av cirka 15 medarbetare plus timanställda och som enhetschef har du ansvar för enhetens samlade verksamhet, ekonomi och personal. Ditt ledarskap kräver närvaro och genom ett lyhört ledarskap skapar du en god och hållbar arbetsmiljö samt arbetsglädje som återspeglas i dialogen med våra kunder. Du säkerställer att verksamheten bedrivs med förväntad effektivitet och ger medarbetarna förutsättningar för att kunna arbeta med ständiga förbättringar i vardagen. Vidare har du en kontinuerlig dialog med andra verksamheter för att lyssna till deras behov av kundservice.
Förutom att driva den dagliga verksamheten har du stort fokus på att utveckla arbetet utifrån hjälpmedels processbaserade arbetssätt. Verksamheten utgår ifrån LEAN-filosofin och har skapat en struktur där samtliga medarbetare deltar i lokala PULS- och förbättringsmöten. I dessa möten hanteras avvikelser och förbättringar utifrån givna processer. Perspektivet är kundcentrerat, där kunden primärt är förskrivaren och slutkunden är patienterna.
Du rapporterar direkt till områdeschefen för order/logistik och ingår tillsammans med övriga enhetschefer i områdets ledningsgrupp.
KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har godkänd gymnasieutbildning, gärna även eftergymnasial högskoleutbildning, inom relevant område. Du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Därtill har du flera års erfarenhet av kundservice och några års ledarskapserfarenhet.
Det är meriterande för tjänsten om du har:
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom hjälpmedel
• Kunskap i och erfarenhet av verksamhetssystemet Sesam
• Erfarenhet av förbättringsarbete och arbete utifrån LEAN-filosofin.
Som person är du värderingsstyrd, engagerad, nyfiken och tycker om att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du har en positiv inställning, ser möjligheter i förändring samt är en van problemlösare. I din kommunikation är du tydlig samtidigt som du är lyhörd inför medarbetarna. Vidare trivs du med att arbeta nära din verksamhet samtidigt som du har förmåga att kunna se syftet med arbetet ur ett större perspektiv. Du växer tillsammans med medarbetarna och genom uppföljning och kontinuerlig feedback coachar du medarbetarna att utvecklas och bli sitt bästa jag. Eftersom det är en nystartad enhet behöver du ha förmågan att kunna skapa nya samarbetsformer och driva förändringsarbete.
Utdrag från misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning.
Vi tillämpar löpande urval, varmt välkommen med din ansökan!
Vi planerar att hålla intervjuer den 22 och 23 och mars.
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Förvaltning psykiatri, habilitering och hjälpmedel är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar. Verksamheten omfattar den offentligt drivna psykiatrin samt habiliteringen i hela Skåne med cirka 4 000 medarbetare. I uppdraget ingår bland annat vård, habilitering, rehabilitering, hälsoarbete och forskning. Inom psykiatrin finns fem akutmottagningar, barn- och ungdomspsykiatri, rättspsykiatri och vuxenpsykiatri. Inom habiliteringen finns barn- och ungdomshabilitering, vuxenhabilitering och syn-, hörsel- och dövverksamhet. Hjälpmedelsverksamheten består av fem mottagningar som finns representerade i Malmö, Lund, Kristianstad och Helsingborg samt område Order/logistik med enheter i Malmö, Staffanstorp och Kristianstad. Välkommen!
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.