Enhetschef för kundtjänstgrupperna HR, lön/ekonomi och patient

Enhetschef för kundtjänstgrupperna HR, lön/ekonomi och patient

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Uppdraget avser enhetschef för två av kundtjänstens kompetensområden med ansvar för totalt cirka 25 medarbetare.

Det ena kompetensområdet hanterar rådgivning inom HR och lön medan det andra arbetar med ekonomi- och patientfrågor.

I rollen har du ett verksamhets-, ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du arbetar tätt tillsammans med din operativa driftledare och dina två chefskollegor i kundtjänsten. Som enhetschef rapporterar du direkt till kundtjänstens verksamhetschef och ingår i dess ledningsgrupp.

Din uppgift är att leda och utveckla verksamheten och medarbetarna inom din enhet. En central del i uppdraget är att föra utvecklande dialoger med bakomliggande funktioner inom HR- och ekonomiorganisationerna. Kundtjänsten är i ständig utveckling för att på bästa sätt möta kundernas behov och förväntningar. Kontinuerliga kvalitetsarbeten drivs för att bibehålla hög nivå vad gäller service och bemötande.

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid inom din grundprofession med ett tidsbegränsat chefsförordnande under fyra år. Tillträde enligt överenskommelse. 

Utbildning och erfarenhet
Du har minst tre års erfarenhet som chef eller ledare samt relevant utbildning på högskolenivå eller motsvarande erfarenheter. Erfarenhet av support/kundtjänst är ett krav och bakgrund inom HR eller löneområdet starkt meriterande. Vi ser gärna att du arbetat med förändringsleding eller verksamhetsutveckling. Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som kan skapa engagemang och delaktighet och som har förmåga att kommunicera tydligt med ödmjuk framtoning. Du har ett positivt och öppet sätt och ser vikten av ett närvarande inlyssnande ledarskap och sporras av att se dina medarbetare utvecklas.

Då samverkan med andra verksamheter är en central del i uppdraget är det viktigt att du har en stark förmåga att bygga och vårda goda relationer. Du har ett strategiskt tänkande och kan se samband mellan handlingar och konsekvenser på kort och lång sikt.

Kundtjänsten är en verksamhet i ständig utveckling vilket ställer krav på flexibilitet, förändringsledning och förmåga att lyfta blicken och se det större perspektivet. Som erfaren ledare har du byggt upp en trygghet och stabilitet med hög grad av självmedvetenhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

Vårdenhetschef till Seldingerenheten

Vårdenhetschef till Seldingerenheten

21 november 2024

Enhetschef till psykiatrisk mottagning, Ale

Enhetschef till psykiatrisk mottagning, Ale

21 november 2024