OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ansök idag. Kollegor imorgon.
Socialförvaltningen
Mora i hjärtat av Dalarna!
Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter. Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare och har en budget på c:a 525 miljoner. Organisationen är uppdelad i fyra avdelningar: vård- och omsorgsboende, ordinärt boende, arbete och integration samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.
Välkommen med din ansökan till oss!
Beskrivning
Enheten för LSS gruppbostäder har i uppdrag att ge en god vård och omsorg samt stöd i den dagliga livsföringen för brukaren med möjlighet till en självständig och aktiv gemenskap med andra.
Verksamheten skall bygga på respekt för brukarens behov, självbestämmande och integritet.
Vi söker nu en enhetschef att ansvara för tre av våra gruppbostäder och med sitt engagemang, närvaro och förmåga att skapa delaktighet vill vara med att utveckla och bygga upp vår organisation.
Vi tillämpar löpande rekrytering.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ha det övergripande personal-, arbetsmiljö-, budget- och resultatansvaret för dina enheter där du är direkt chef för c:a 30-40 medarbetare.
En viktigt del i ditt uppdrag är att tillsammans med andra enheter hitta gemensamma arbetssätt för att samordna, effektivisera och utveckla verksamheten för att uppnå optimal kvalitet där individens behov alltid är i fokus.
I din roll som enhetschef ansvarar du för att kontinuerligt analysera och utveckla avdelningens verksamheter i enlighet med gällande lagstiftning och styrdokument kopplat mot de politiskt uppsatta mål och fattade beslut som finns. Ett viktigt mål är att utveckla en hälsofrämjande arbetsplats med en god arbetsmiljö.
Du förväntas, utifrån det löpande analysarbetet, att initiera och driva igenom nödvändiga åtgärder för att förbättra och utveckla verksamheten. Du svarar också för omvärldsbevakning inom avdelningens verksamhetsområde.
Kvalifikationer
Du har en god samarbetsförmåga, ett positivt förhållningssätt och en förmåga att kunna skapa förtroende och goda relationer såväl internt som externt. Du är också flexibel och trivs i en miljö där arbetet präglas av både operativt och strategiskt arbete.
Meriterande är om du har kunskaper om lagar och förskrifter inom personalområdet och erfarenhet av att verka i politiskt styra organisationer.
Krav
Högskoleexamen eller annan kompetens som bedömds likvärdig.
Kunskaper i gällande lagrum inom verksamhetsområdet.
Kunskaper i ekonomi relevanta för befattningen.
Erfarenhet av ledarskap och arbete inom sociala sektorn.
Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här.
Det är summan av de vi är och allt vi gör.
Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok.
Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde.
Vi är närheten till naturen och den rena luften.
De gamla traditionerna och de nystartade företagen.
Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt.
Tillsammans gör vi Mora till ett hem.
Var med oss när vi växer som människor och kommun.
Idag och imorgon.
Vi värnar om din integritet, läs mer om Mora kommuns behandling av personuppgifter på vår hemsida.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
IS/IT-chef Matthias Grahn
0250-260 02