Enhetschef för nystartad verksamhet inom projekt och avfall

Enhetschef för nystartad verksamhet inom projekt och avfall

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Samhällsbyggnadskontoret (SBK) består av tekniska avdelningen, planeringsenheten och mark- och exploateringsenheten. Tekniska avdelningen består i sin tur av tre enheter: Gata och park, VA och Trafik. Inom SBK och tekniska avdelningen ska nu en helt ny enhet för projektledning av ut- och ombyggnation av kommunal infrastruktur samt för avfallsverksamhet startas upp. Till vår nya enhet söker vi nu en enhetschef.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en engagerad enhetschef som kommer få en viktig roll i att utveckla kommunens avfalls- och återvinningsverksamhet och infrastruktur. Du kommer ha det övergripande ansvaret för att bygga upp den nya enhetens struktur, rutiner och processer samt utveckling och ansvar över enhetens verksamhet, personal och ekonomi. Kommunen står inför många spännande infrastrukturprojekt och dessa kommer enheten få vara med och förverkliga.

Rollen som enhetschef innebär ett nära samarbete med verksamheten och rollen är därför såväl strategiskt som operativ. Du kommer ha en självklar roll i ledningsgruppen bestående av samhällsbyggnadschef och övriga enhetschefer på SBK. Du kommer att leda ett team bestående av flera projektledare, projektingenjör samt avfallsansvarig och avfallsutvecklare. Du förväntas axla rollen som projektägare för enhetens projekt men också själv agera projektledare. Projekten varierar i storlek, allt från att bygga ut VA och vägar i nya bostadsområden till att bygga om en cirkulationsplats eller en avloppspumpstation. Budgeten är i storleksordningen 100 Mkr/år men varierar beroende på vilka projekt som pågår. Avfalls- och återvinningsverksamheten strävar mot att minska samhällets miljöpåverkan och mot långsiktig hållbarhet. Detta görs huvudsakligen genom effektiv styrning av upphandlade entreprenörer, genom regionala samarbeten och kommunikation med invånarna. Verksamheten omsätter ca 25 Mkr/år.

I Partille kommun vill vi ha nytänkande chefer som vågar initiera, leda och driva utveckling tillsammans med våra medarbetare för att skapa attraktiva verksamheter i framkant. Med intresse och engagemang driver du och deltar i förändrings- och implementeringsarbete på kort och lång sikt tillsammans med kollegor och medarbetare med stort fokus på utveckling och framåtanda samtidigt som du verkar för ett fortsatt fokus på dina medarbetares arbetsmiljö. Med närvaro, kommunikation, coachning och regelbundna medarbetarsamtal uppmuntrar du till medarbetarengagemang, arbetsglädje och utveckling där medarbetarna ges bästa förutsättningar för att möta de utmaningar samt den flexibilitet som verksamheten kräver.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har flerårig erfarenhet av projektledning inom byggprojekt avseende vägar, markarbeten, VA-ledningar och anläggningar, eller liknande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Grundläggande kunskaper om entreprenadjuridik och relevanta regelverk såsom AB och AMA är ett krav för tjänsten. Likaså att du innehar B- körkort.

Som enhetschef hos oss står du för ett tydligt, modernt ledarskap vilket innebär att du har förmåga att lyssna, inspirera och engagera din omgivning. Du trivs i en miljö som präglas av stark tillväxt och vi tror att du har en naturlig fallenhet för att skapa långa och hållbara relationer och nätverk, varför du är kommunikativ, både i tal och i skrift.

Du är en person som tar initiativ till utveckling och möter nya utmaningar och förutsättningar med ett positivt förhållningssätt. Du relaterar till andra människor på ett lyhört sätt och värdesätter ett gott samarbete. Samtidigt drivs du av en vilja att åstadkomma resultat genom att kontinuerligt förbättra och utveckla verksamheten. Som person är du prestigelös och trygg i dig själv.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gatuchef Sören Lund
031-792 13 00
Sektionschef Anders Björklund
telefon 031-792 10 37
Kommunens växel
031-792 10 00
Tf planeringschef Jörgen Hermansson
0317921226
Stadsarkitekt Anna De Laval
031-792 13 99
Bygg- och miljöchef Isabella Helge
031-792 12 87
Partille Kommun
031-792 10 00
Miljöchef Isabella Helge
031-792 12 87
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
031-7921000
Planeringschef Maria Gunnarsson
031-792 11 06

Sammanfattning

Besöksadress

G:a Kronvägen 34 43382 Partille
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43382

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Projektledare VA

Projektledare VA

20 december 2024

20 december 2024