Enhetschef för öppen verksamhet

Arbetsbeskrivning

Ansök idag. Kollegor imorgon.

Socialförvaltningen

Mora i hjärtat av Dalarna!

Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter. Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 750 medarbetare och har en budget på c:a 500 miljoner. Organisationen är uppdelad i fyra avdelningar: vård- och omsorgsboende, ordinärt boende, arbete och integration samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.

Välkommen med din ansökan till oss!



Beskrivning
Enhetens uppdrag är att verkställa SoL-beslut från individ- och familjeomsorgen gällande barn, unga och vuxna.

Det innebär familjebehandling, umgängesstöd, stödboende, missbruksbehandling m.m. 



Arbetsuppgifter
- Ansvara för budget, personal och arbetsmiljö enligt uppdragsbeskrivning för enhetschefer på socialförvaltningen.
- Ansvara för utveckling av verksamheten.
- Motivera och utveckla medarbetarna.
- Leda arbetet så att det bedrivs kostnadseffektivt i enlighet med gällande lagstiftning, riktlinjer och politiskt fattade beslut.
- Ansvara för myndighetsutövning och att lagstiftning följs.
- Kvalitetssäkra dokumentation, utredningar, insatser och följa upp utifrån fattade beslut samt ta fram och upprätthålla rutiner och riktlinjer inom området.
- Kvalitetssäkra verksamheten genom uppföljningar av ekonomi och verksamhet i förvaltningens ledningssystem.
- Svara för omvärldsbevakning inom verksamhetsområdet.
- Samverka både internt och externt med myndigheter och andra organisationer.
- Medverka i olika grupper, exempelvis arbetsplatsträffar, ledningsmöten, samverkan- och beredningsgrupper eller andra nätverk.
- Samverka och föra dialog med övriga chefer, kollegor och medarbetare.

 

Kvalifikationer
Du bör ha kunskaper om ekonomi relevanta för befattningen samt kunskap om lagar och föreskrifter inom personalområdet. Det är viktigt att du har erfarenhet av att verka i politiskt styrda organisationer samt har genomfört ledarskapsutbildning.

Vi söker dig som är saklig, tydlig och opartisk samt har förmåga att kommunicera. Vidare är du lyhörd och har en helhetssyn. Du har lätt för att samarbete med andra. Ditt tålamod är högt och du är trygg, stabil och har självinsikt. Att du har förmåga att leda, samordna, utveckla och följa upp din verksamhet i enlighet med politiskt uppsatta mål är ett skallkrav, likaså att du har förmåga att leda, motivera och utveckla dina medarbetare.



Krav
Socionomutbildning eller annan relevant högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig.

Utbildning inom socialrätt 15 poäng och utbildning inom annan aktuell lagstiftning inom verksamhetsområdet.

Kunskaper om socialt arbete.

Erfarenhet av ledarskap.

Erfarenhet av socialt arbete.

Erfarenhet av myndighetsutövning.

Förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.

Körkort B.


Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här.
Det är summan av de vi är och allt vi gör.
Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok.
Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde.
Vi är närheten till naturen och den rena luften.
De gamla traditionerna och de nystartade företagen.
Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt.
Tillsammans gör vi Mora till ett hem.
Var med oss när vi växer som människor och kommun.
Idag och imorgon.


Vi värnar om din integritet, läs mer om Mora kommuns behandling av personuppgifter på vår hemsida.


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kerstin Belander, avdelningschef
0533-681676
Åsa Anjou, vik avdelningschef
0533-681677
Kathrine Schöning
0533-681677
Charlotte Bergström, familjehemssekreterare
0533-681677
Kathrine Schöning, vik avdelningschef
0533-681677
Kathrine Schöning, vik. avdelningschef
0533-681677
Kerstin Belander, avdelningschef IFO
0533-681677
Kerstin Belander, avdelningschef IFO
0533-681676
Kerstin Belander, avdelningschef IFO
0533- 681676

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialförvaltningen, IFO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 september 2020
  • Ansök senast: 11 oktober 2020

Besöksadress

Kanaltorget 1
None

Postadress

Kanaltorget 1
Säffle, 66130

Liknande jobb


22 november 2024

8 november 2024

20 november 2024