OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss i den moderna kurorten Ronneby kan du bli delaktig i utvecklingen av ett hållbart samhälle med människan i fokus. Ronneby kommun har ca 30 000 invånare och ligger attraktivt mellan hav och skog. Vi har bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.
Inom kommunen jobbar ca 2 500 anställda för att ge bästa möjliga service till våra invånare, besökare och företagare. Vill du bli en av oss?
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef i Vård- och omsorgsförvaltningen kommer du arbeta enl. lagar, mål, riktlinjer och policys. Du har ansvar för att leda, planera, utveckla och fördela arbetet inom din enhet. I din roll som chef har du ansvar för budget, arbetsmiljö, personal och uppföljning av arbetet inom enheten.
Arbetet kräver god samarbetsförmåga, flexibilitet samt att du kan se händelser ur ett helhetsperspektiv genom att utveckla och följa upp verksamheten och tänka långsiktigt.
Chefens roll innebär att arbeta för ett positivt arbetsklimat och verka för att alla medarbetares ansvar tydliggörs och utvecklas utifrån individ fokus.
Du kommer att ha ett nära samarbete med enhetschefen för HSL/sjuksköterskor och myndighet. Som nyfiken och intresserad får du en möjlighet att ingå i ett team med engagerade chefer i en verksamhet där det är högt till tak. Vi erbjuder dig också möjlighet till kompetensutveckling.
Du kommer få en plan för din introduktion innan du börjar hos oss och du har en mentor under introduktionstiden.
Du kan alltid komma på ett studiebesök hos oss!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom vård och omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Tidigare chefs- och ledarerfarenhet med ansvar för kvalitet, ekonomi, medarbetare och arbetsmiljö är meriterande. Legitimation inom hälso- och sjukvård samt erfarenhet inom området är också meriterande.
Ditt ledarskap kännetecknas av tydlighet och ett verksamhetsnära ledarskap samt förmåga att visualisera mål och visioner så varje medarbetare förstår sin roll och del. Det är viktigt att du är innovativ och kan driva utvecklingsarbete. Du är ödmjuk och lyssnar.
Arbetet ställer krav på goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Körkort B är ett krav.
För att komma ifråga för en anställning inom vård- och omsorgsförvaltningen i Ronneby kommun ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Blankett 442.9 ska användas. Normal handläggningstid är ca två veckor. Tänk på att beställa utdraget i god tid. Original tas med till anställningsintervju.
ÖVRIGT
Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning och för etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ronneby kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande vill vi att du ansöker via den digitala länken.
Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.