OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enhetschef för Rekryterings- och Bemanninsgenheten
OMS:2014:28
Omsorgsförvaltningen
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, HR, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.
Rekryterings- och bemanningsenheten i Omsorgsförvaltningen tillhör organisatoriskt HR-enheten. Avsikten är att allt arbete med korttidsrekrytering och bemanning i Omsorgsförvaltningen ska skötas via enheten.
Vi söker dig som vill anta utmaningen att utveckla och förändra vår Rekryterings- och bemanningsenhet, där vi kan ge våra verksamheter helhetslösningar utifrån deras behov och förfrågningar.
Rekryterings- och bemanningsenhetens uppgift är att skapa det absolut bästa urvalet i varje rekryteringsuppdrag samt att bemanna kortidsfrånvaro utifrån verksamheters behov.
Arbetsuppgifter
Enhetschefen har det totala ledningsansvaret för verksamheten inom enheten. Arbetet innebär att utifrån fastställda mål ansvara för verksamhets- och kvalitetsutveckling, personal, arbetsmiljö och ekonomi. Du kommer att ingå i HR-enhetens ledningsgrupp och är direkt underställd HR-chefen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har Socionomprogrammet eller annan likvärdig examen på högskolenivå. Du har god kännedom om de lagar som styr verksamheten.
För att bli en framgångsrik enhetschef hos oss behöver du vara genuint intresserad av personalförsörjningsfrågor och intresse för människor och dess drivkraft. Du tycker om att arbeta med utveckling och förändring. Du är serviceinriktad, flexibel, och trivs med att ha många uppgifter igång samtidigt. Du har lätt för att arbeta självständigt samt för att samarbeta med andra. Du tar egna initiativ och har en vilja att lära dig nya saker.
Du besitter goda ledaregenskaper, är tydlig i ditt ledarskap och kan omsätta mål och visioner till praktisk handling.
God datorvana och B-körkort erfordras. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i IT-baserat HR/bemanningssystem.
Erfarenhet av arbetsledande befattning är meriterande liksom arbetslivserfarenhet i övrigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100%.
Tillträde snarast efter överenskommelse.
För mer information, ta kontakt med
HR-chef Charles Musonda, 0733-13 68 02
För facklig information, ta kontakt med
Carina Sickeldal, VISION, 044-13 48 83
Sista ansökningsdatum
2014-04-02
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Katerina Jernek, tel 044-13 68 34.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21