Enhetschef för Samordnade Tjänster på Förvaltningsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa. Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Arbetsförmedlingen har påbörjat ett omfattande och viktigt förnyelsearbete mot en modernare och lärande myndighet. Som Enhetschef på Arbetsförmedlingen ingår du i en utvecklingsorienterad kontext. Tillsammans med kompetenta medarbetare har du stor möjlighet att göra skillnad i samhällsviktiga frågor.

Vi söker nu en Enhetschef till den nystartade Enheten Samordnade tjänster


Enheten Samordnade tjänster ingår i Förvaltningsavdelningen, tillsammans med Ekonomiavdelningen, Upphandlingsavdelningen, Enheten Lokalförsörjning och Säkerhetsenheten.

Enheten Samordnade tjänster ansvarar för att gemensamma tjänster inom Arbetsförmedlingen utvecklas och tillhandahålls på ett samordnat och effektiv sätt med användarna i fokus. Enheten kommer att fungera som spindeln i nätet mellan användarna och avdelningarna som ansvarar för att leverera gemensamma tjänster.

Fokus ligger på tjänsteutveckling som skapar en helhetsupplevelse för användarna. Enheten jobbar även med analys och uppföljning av tjänster och upplevelser samt fungerar som kundsupport som erbjuder en tydlig väg in till de gemensamma tjänsterna.

Arbetet sker i nära samverkan med Arbetsförmedlingen IT och i samarbete och partnerskap med avdelningarna som levererar gemensamma tjänster. Enheten kommer initialt att bestå av 3-4 medarbetare. Enhetschefen ansvarar även för en virtuell organisation som består av användarråd och av tjänsteansvariga från de sakavdelningar som levererar tjänster.

Läs mer om arbetsuppgifterna här: https://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss/Jobba-hos-oss/Sok-jobb-hos-oss.html 

Kvalifikationer:


• Vi söker dig som har ett stort intresse för och erfarenhet av tjänstedesign, användardriven verksamhetsutveckling, vana av att driva stora komplexa projekt eller förändringsprogram.
• Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• Du har gedigen projektledarerfarenhet från komplexa projekt, gärna från en stor serviceorganisation, och erfarenhet av att driva utveckling genom nätverk.
• Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av personalansvar.

Personliga egenskaper:

Du har lätt för att samarbeta med andra och har lätt för att tänka helhetsinriktat. Du har goda ledaregenskaper och drivs av att leda förändrings- och förbättringsarbetet, av att skapa delaktighet, samt av att skapa eget ansvarstagande och engagemang hos medarbetarna.

Du är stabil, har god självinsikt och personlig mognad samt har förmågan att styra mot goda resultat både i med- och motgång. Du har ett tänk kring hur vår leverans av gemensamma tjänster kan förbättras och utvecklas. Arbetet förutsätter en hög integritet, det vill säga att du har väl grundade och tydliga professionella värderingar som styr ditt agerande.

Du är en tydligt och trovärdig kommunikatör samt har god pedagogisk förmåga. Tjänsten innebär många kontaktytor vilket förutsätter förmåga att samarbeta och att bygga nätverk.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Erbjudande
Hos oss är ett utvecklat ledarskap med fokus på självledarskap på alla nivåer viktigt. Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Hos oss är ett utvecklat ledarskap med fokus på självledarskap på alla nivåer viktigt.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på huvudkontoret i Stockholm. Tillträde enligt överenskommelse. Sex månaders provanställning. Förtroendearbetstid gäller.

Ansökan
Du är välkommen med din ansökan senast den 26 mars 2018. Du ansöker genom att godkänna villkoren och klicka på knappen ”ansök” nedan, fyll i formuläret och bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du söker arbetet.

Artiklar i detta ämnet

  1. Bra ledare som chef

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 9 mars 2018

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


15 november 2024

Enhetschef, lokalvård

Enhetschef, lokalvård

15 november 2024

Chef för utbildningskontoret

15 november 2024

13 november 2024