Enhetschef för särskilda boendet i Gunnebo och Gunnebo hemtjänst

Enhetschef för särskilda boendet i Gunnebo och Gunnebo hemtjänst

Arbetsbeskrivning

Dalsvägen 23 i Gunnebo

Våren 2020 öppnade ett helt nytt boende upp i Gunnebo, Dalsvägen 23. Boendet erbjuder en fantastisk boende- och utomhusmiljö och består av 30 toppmoderna lägenheter med generösa gemensamhetsytor både inne och ute. Boendet har förutom det senaste inom larm och teknik även ett eget tillagningskök i huset. Det nya boendet är även utrustad med angenäma personalutrymmen samt lokaler för aktiviteter och konferenser.

Vi söker nu en enhetschef till Gunnebo för vårt särskilda boende samt hemtjänst.

Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder ett stimulerande jobb där du är med och bidrar till att våra brukare får en meningsfull och aktiv vardag. Du får möjlighet att fortsätta utveckla vår verksamhet och driva förändringsarbete
Din roll som enhetschef innebär att leda kvalitetsarbete och förändringsarbete på dina enheter för att möta verksamhetens förändrade behov. Då vårt område står inför en eventuell omorganisation så kommer du att vara en viktig del i vår utvecklingsprocess.

Rollen som enhetschef är både operativ och strategisk och du uppskattar en föränderlig arbetsdag där behoven av din uppmärksamhet hela tiden skiftar mellan de dagliga driftsfrågorna och de övergripande utmaningarna som verksamheterna ställs inför. Du har det övergripande ansvaret för enheten där budget, personal, och arbetsmiljöansvar ingår.

Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang så att du tillsammans med dina medarbetare kan utveckla er arbetsmiljö och driva verksamheten på bästa sätt. Du är en ledare som tänker nytt och vågar att ompröva det som inte fungerar och finna nya lösningar. Alla våra verksamheter ska genomsyras av ett gott bemötande och vi arbetar med ett aktiverande och salutogent förhållningssätt.

Genom att arbeta efter ett flexibelt arbetssätt ska vi tillgodose våra brukares enskilda behov. I din roll kommer du att vara en del av det arbetet.

Ett av våra mål är att öka attraktiviteten för våra yrkesgrupper för att säkra kompetensförsörjningen då rekrytering är en av de stora utmaningar vi står inför men du kommer också att fokusera på arbetsmiljöfrågor för att skapa en hälsofrämjande arbetsplats där våra medarbetare trivs och mår bra.

Som chef i Västerviks kommun ingår du i ett chefsutvecklingsprogram där möjlighet ges till erfarenhetsutbyte med andra chefer i kommunen. I ditt arbete har du stöd av områdesassistent, HR och controller.

Din kompetens
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom socialt arbete. Vi ser att du exempelvis är socionom, socialpedagog, beteendevetare eller har annan högskoleutbildning arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har tidigare erfarenhet av arbetsledning och personalansvar. Om du dessutom har chefserfarenhet från offentlig sektor så är detta meriterande.

Som ledare i vår organisation ser vi att du är en trygg, närvarande och stabil person som ser struktur som A och O för en god arbetsplats. Din ledarstil präglas av ett tillitsbaserat ledarskap där du stöttar och engagerar dina medarbetare och arbetar aktivt för ett gott samarbete. Du tar vara på nya idéer och förslag och skapar goda förutsättningar för medarbetarnas kompetensutveckling.

Du är mål- och resultatorienterad och har förmåga att se helheten i verksamheten. Du har också förmåga att motivera, engagera, skapa delaktighet och trygghet i grupper för att nå våra gemensamma mål. Som person har du en hög grad av personlig mognad, trygg i dig själv och har en mycket god samarbetsförmåga. Du är lyhörd, kommunikativ och har lätt för att bygga relationer med andra människor.

Tjänsten kräver att du självständigt kan strukturera, planera och organisera ditt arbete. Det är också viktigt att du har förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt, säkerställa att information når fram och är mån om uppföljning. Det är viktigt att du har intresse för människor och mänskliga möten och har en vilja att sätta dig in i våra brukares behov.

Du har intresse för ekonomi och ser budgetfrågor som en viktig del av verksamheten. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, har god kunskap i svenska språket och är van att arbeta med och lära dig nya datasystem.

Övrigt
För den här tjänsten så behöver du ha B-körkort.

Behöver du hjälp att hitta bostad försöker vi hjälpa dig med det. Inflyttarservice i Västerviks kommun hjälper till med tips, information och kontakter för arbete, bostad, skolor med mera. Inflyttarservice anordnar också återkommande träffar för nyinflyttade för att ge möjlighet att lära känna nya människor och en snabbare väg in i livet i Västervik.

Är du nyfiken på Västervik? Besök hitta hem (https://www.vastervik.com/flytta-till-vastervik/hittahem/)!

Läs mer om Dalsvägen här

Välkommen med din ansökan till oss!

Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Västerviks kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juli 2024
  • Ansök senast: 18 augusti 2024

Liknande jobb


8 november 2024

20 november 2024