OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi levererar tjänster till stadens förvaltningar och bolag, vilket bland annat innebär att utveckla och tillhandhålla gemensamma arbetssätt, verktyg, IT-stöd och mallar. Våra verksamhetsområden är HR, ekonomi och operativt inköp, IT, kommunikation, ledning och styrning, servicecenter, vård och omsorg samt utbildning, kultur och fritid.
Vi är cirka 700 anställda, och är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice
ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som med mod och tydlighet i ditt ledarskap tar enheten Servicedesk till nästa nivå!
Enheten Servicedesk ingår i Servicecenter, där cirka 80 medarbetare arbetar, fördelat på tre enheter. Vi har direktkontakt med hundratals kunder i Göteborgs Stad, varje dag. Det gemensamma uppdraget är att ge service, direkt, på distans och på plats, eller genom att lotsa ärenden vidare i förvaltningen, på det sätt som främjar kundernas verksamheter.
Servicecenter befinner sig i ett gemensamt, långsiktigt utvecklingsarbete, som ska leda till ännu bättre och effektivare service för Göteborgs Stad. Det innebär bl a att involvera våra medarbetare i förvaltningens interna arbete och olika projekt, för att deras värdefulla erfarenheter från dagliga kundmöten, ska tas till vara på ett bra sätt.
Inom enheten Servicedesk arbetar ca 20 medarbetare, vars huvuduppgift är att ta emot och handlägga ärenden via telefon samt stärka service och support till kunderna i stadens förvaltningar och bolag. Som enhetschef är du ansvarig för verksamheten, dels den operativa ledningen inom enheten, och för utvecklingen av enheten. Du har personal-och arbetsmiljöansvar och har även det ekonomiska ansvaret. Du ingår i ledningsgruppen för verksamhetsområde Servicecenter där du rapporterar till verksamhetschefen.
KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning inom ett område som vi bedömer relevant och har arbetat inom IT-området med erfarenhet från en större supportorganisation. Du har flera års erfarenhet som chef med personal- och budgetansvar och har arbetat med förändringsledning och verksamhetsutveckling i din roll som chef. Du har kompetens inom ITIL och det är meriterande om du dessutom har en certifiering.
Vi söker dig som är en trygg och modig ledare, tydlig och drivande i att åstadkomma utveckling, i nära samarbete med andra. Du har förmågan att planera och följa upp din verksamhet. Du är skicklig på att skapa en god arbetsmiljö, där du inspirerar, delegerar och skapar delaktighet, så att medarbetarnas idéer tas tillvara i syfte att utveckla verksamheten och åstadkomma nytta.
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi! arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats.
Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.