Enhetschef för trygghetsjouren

Arbetsbeskrivning

Ängelholms kommun är belägen i Skånes vackraste del kring Skälderviken. Kommunen har 40 000 invånare och människor lockas hit av natur, kultur, trygghet och en stor framtidsoptimism. Ängelholms kommuns värdegrund vilar på orden öppenhet, omtanke och handlingskraft. Ängelholm har ett brett näringsliv och ett mycket gott företagsklimat. Såväl den kommersiella som offentliga servicenivån är hög och kommunen ingår i en synnerligen dynamisk region i nordvästra Skåne.

Ängelholms kommun befinner sig i ett intensivt utvecklingsskede och från och med den 1 januari 2015 har vi en helt ny organisation – Sveriges första utvecklings- och serviceorganisation inom den kommunala sektorn. I den är medborgarnas behov utgångspunkten och i den pågår ett ständigt förbättringsarbete av den kommunala servicen. Strukturen bygger på tre huvuduppdrag och servicestöd. Ängelholm är platsen för dig! www.engelholm.se




ARBETSUPPGIFTER
Inom huvuduppdrag Hälsa söker vi nu en drivande, inspirerande och utvecklingsorienterad enhetschef för trygghetsjouren.

Huvuduppdrag Hälsa innefattar verksamheterna uppdrag o stöd, särskilt boende och bo bra hemma. Trygghetsjouren hör till uppdrag och stöd tillsammans med enheten för sjuksköterskor, biståndsenheten, bemanningsenheten samt rehabenheten. Trygghetsjourens verksamhet besvarar kommunens samtliga trygghetslarm dygnet runt, utför alla hemtjänstinsatser nattetid, installerar nya larm, byter tillbehör och åtgärdar fel på trygghetslarmen när behov finns.

Som enhetschef har du det operativa ansvaret för personal, verksamhet, ekonomi, resultat och arbetsmiljö. Du har cirka 40 underställda medarbetare, du kommer rapportera direkt till verksamhetschefen och vara en del av ledningsgruppen för uppdrag och stöd. I det dagliga arbetet har du ett administrativt chefsstöd till stöd och hjälp.

Huvuduppdrag Hälsa inför just nu ett nytt arbetssätt avseende biståndsbedömning och verkställighet. Som enhetschef är du en viktig del av denna förändring och förväntas leda din verksamhet i linje med detta. Du leder också din verksamhet att nå fastställda mål och driver utvecklingsfrågor i nära samarbete med övriga professioner, externa kontakter, övriga chefer samt medarbetare. Du har ett ekonomiskt sinnelag och ett arbetssätt som utgår ifrån en ekonomi i balans.


KVALIFIKATIONER
Du är en trygg och utåtriktad ledare som motiverar, stödjer och tar tillvara medarbetarnas kompetens. Som person är du strukturerad och kan prioritera ditt arbete. Du tar ansvar för din verksamhet, tar initiativ till utveckling, ser lösningar och har förmåga att leda, fatta och förmedla beslut.

Du har för tjänsten adekvat högskole- eller universitetsutbildning.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift, har god datorvana och ser IT som ett stöd i verksamheten. Du har körkort.
Du har sedan tidigare flerårig erfarenhet från arbete som chef och har god kännedom om de lagar som styr vård- och omsorgsverksamhet. Du har god förståelse för hur arbete bedrivs i en politiskt styrd organisation.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

verksamhetschef Filippa Kurdve
0431-870 00
Enhetschef Björn Klemedsson
0431-870 00
Enhetschef David Kanth
0431-469329

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ängelholms kommun, Uppdrag och Stöd
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 14 juni 2016

Besöksadress

Östravägen 2 Ängelholm
None

Postadress

Ängelholm
Ängelholm, 26280

Liknande jobb


Enhetschefer

Enhetschefer

13 december 2024

Områdeschef inom vård och omsorg

Områdeschef inom vård och omsorg

11 december 2024

22 november 2024

15 november 2024