OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Shaya Solutions är inte nästa generations företag - utan nutidens och för alltid samtidens företag - inom IT, Management- och Ingenjörstjänster.
Hybrid - vi kombinerar fördelarna i det traditionella konsultbolaget med fördelarna i den traditionella konsultmäklaren.
En inspirerande arbetsmiljö för professionell tillväxt och personlig utveckling blir då en naturlig del. Med vår breda expertis inom olika områden och nära samarbete med kunder erbjuder vi skräddarsydda lösningar.
Varför ska du söka just till oss utöver själva rollen om du söker anställning?
Läs gärna "Om oss" här; https://www.shayasolutions.com/om-oss
Samt hur våra villkor kan se ut; https://www.shayasolutions.com/guidelines
Om du söker uppdraget som underkonsult (så kallad Partner) kan du läsa mer om hur vi hanterar den processen; https://www.shayasolutions.com/partner
Jobbet (om du söker anställning) alternativt konsultuppdraget (om du vill vara underkonsult)
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca: 7 månader med option på förlängning
- Vi hittar alltid ett nytt uppdrag i god tid innan uppdragets slut såvida kunden inte har för avsikt att förlänga uppdraget
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast, senast 2023-09-05
- Omfattning: 100%
Arbetsbeskrivning:
Uppdraget innebär att lära känna sina grupper, leda och styra dem mot uppsatta mål och arbeta med det nya proaktiva arbetssättet. Att rapportera löpande både resultat och ekonomi. Arbeta för att gruppen arbetar mot ISO55000. Att arbeta för ett bra samarbete inom sektionen och med andra sektioner inom avdelningen. Att fortsätta arbetet med ett smidigt mottagande av nya tillgångar/projektleveranser när de kommer in i verksamheten. Att fortsätta hemtagningen av förvaltning och utveckling av våra SCADA-system.
I rollen som gruppchef får du bidra till och vara med och leda sektionens förändringsresa. Du kommer arbeta för och med;
- Goda samarbeten och väl fungerande gränsdragningar till övriga delar av verksamheten.
- Uppföljning av resultat med mål att skapa motiverade medarbetare både på grupp- och individnivå.
- Utveckling av sektionens kompetens, effektivitet, arbetssätt och affärsmässighet.
- Ansvar för budget och ekonomiuppföljning och bidra till sektionens verksamhetsplan samt analyser och rapportering av resultat.
- Verksamhetsutveckling inom både sektionen och avdelningen.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Enhetschef (förändringsansvarig) med erfarenhet av Offentlig Sektor.
- Minst 5 års erfarenhet att leda i förändring (organisationsförändringar eller liknande) samt erfarenhet av förändringsarbete i större organisationer (>500 medarbetare).
- Minst 5 års erfarenhet av att leda grupper som med ansvar för förvaltning och utveckling av IT-system, förbättra arbetssätt och processer.
- Minst 3 års erfarenhet från ledande position inom politisk-, regional eller statlig verksamhet.
- Konsulten ska kunna formulera sig väl i skrift på svenska. Konsulten ska ha erfarenhet av att utforma formella texter så som riktlinjer, upphandlingsunderlag, underlag till politiker etc. från minst 1 tidigare uppdrag.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet av transport inom styr och övervakning från minst 1 uppdrag.
- Konsult är certifierad ICF coach (mycket fokus på personalgruppen).
- Bevittnad ledarförmåga och konstruktiva förhållningssätt till förändring och utveckling av människor. Varit med och byggt upp team, där konsulten har tagit fram och implementerat nya roller och rollbeskrivningar från minst ett tidigare uppdrag.
Önskemål om personliga egenskaper:
Personen måste vara väldigt duktig på att samverka med andra. Samspelet kommer vara avgörande om man lyckas i detta uppdrag eller ej.
Följande egenskaper kommer att verifieras under intervjun:
- Goda samarbeten och väl fungerande gränsdragningar till övriga delar av verksamheten.
- Uppföljning av resultat med mål att skapa motiverade medarbetare både på grupp- och individnivå.
- Utveckling av sektionens kompetens, effektivitet, arbetssätt och affärsmässighet.
- Ansvar för budget och ekonomiuppföljning och bidra till sektionens verksamhetsplan samt analyser och rapportering av resultat.
- Verksamhetsutveckling inom både sektionen och avdelningen.
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons.
- I ansökan anger du ett kravställt timpris.
- Lägg in ett CV på svenska i Word-format.
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- I de fall annonser berör specifika projekt/uppdrag sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström