OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Vilka är verksamhetens mål?
- God service till medborgare som önskar barnomsorg
- Struktur och effektivitet i kontorets processer
- Hållbarhet
Vilka mål arbetar befattningsinnehavaren mot inom ramen för verksamhetens mål och vilka ansvarsområden har hon/han?
Enhetschefen har ansvar för att kvalitén på kontorets tjänster är god, och att medborgare får den information som behövs.
Vilka arbetsuppgifter ingår för att uppfylla de mål befattningsinnehavaren har?
Chefsuppdraget innebär personal-, verksamhets-, arbetsmilö- och budgetansvar. Handläggardelen i uppdraget innebär strategiskt arbete, statistisk analys och myndighetsutövning.
Kravspecifikation
Högskoleexamen inom administration/statistik/ekonomi. Erfarenhet av arbetsledning. Erfarenhet av kommunal förskola-skola.
Vilka övriga krav bör ställas?
Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift krävs.
Kompetenser
Integritet
Stabil
Samarbetsförmåga
Tydlig
Strategisk
Strukturerad
Numerisk analytisk förmåga
Urval kan påbörjas innan ansökningstidens utgång. Intervjuer sker 24 och 26 februari.
För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.
För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström
Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39