OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Ale bor över 27 000 människor. Det gynnsamma läget längs Göta älv, närheten till Sveriges andra stad, fantastisk natur och ett varierat boende gör Ale till en attraktiv kommun i Göteborgsregionen. Våra 1 900 medarbetare möter Aleborna i livets alla skeden. Att jobba hos oss är att spela en viktig roll för Ales utveckling och välfärd.
Det händer mycket i Ale just nu. Ale är mitt uppe i ett mycket spännande visionsarbete, hur Ale ska se ut 2025. Kommunen har nu fem pendelstationer och E45:an är fyrfilig, vilket skapar helt nya förutsättningar för utveckling och tillväxt. Till det pågår byggnationer av "gröna" boendemiljöer, prisbelönt IT-arbete i skolan, entreprenörsskola etc.
ARBETSUPPGIFTER
Är du en engagerad person som vill vara med och utveckla verksamheter för personer med funktionsnedsättningar, så att de får ett gott liv? Då ska du söka denna tjänst!
Vi söker nu två enhetschefer till funktionshinderenheten - gruppbostad, serviceboende, boendestöd och ledsagning.
Du blir en del i ledningsgruppen, där vi leder med Ale kommuns värdegrund; helhetssyn, respekt och engagemang.
I ditt uppdrag har du personal- och budgetansvar samt ansvarar för kvalitet, arbetsmiljö och verksamhetsutveckling.
Vi söker dig som:
- vill och kan leda genom andra med inspiration och engagemang,
- har erfarenhet från verksamhetsområdet och SOL- och LSS-lagstiftningen i ledningsposition,
- tänker på helheten och tar ansvar för den tillsammans med medarbetare och kollegor,
- är en flexibel och förändringsbenägen person,
- har erfarenhet från arbete med personer med autism, intellektuella och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.
Vi arbetar med lärande från ett EU-projekt. Externt utbyte uppmuntrar vi och ser som en viktig del i omvärldsbevakningen. Samverkan med olika aktörer både inom kommunen, regionalt och nationellt ser vi som framgångsfaktorer för att leda och utveckla medarbetare och verksamheter av god kvalitet för våra invånare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill och kan leda genom andra med kunskap, inspiration och engagemang. Ditt ledarskap är målmedvetet och bidrar till en arbetsplats med stolta, inspirerade, engagerade och delaktiga medarbetare. Som enhetschef inom funktionshinderenheten i Ale kommun får du dagligen använda dig av din humor, din beslutsamhet, ditt mod, din förmåga att vara lyhörd.
Ale kommun står inför en intensiv utvecklingsfas och därför trivs du om du tycker om och klarar av att arbeta i en organisation som förändras.
För att vara aktuell för tjänsten krävs akademisk examen inom Sociala omsorgsprogrammet, Socionomprogrammet eller annan utbildning som vi prövar likvärdig.
Du har erfarenhet från verksamhetsområdet och SOL och LSS-lagstiftningen i ledningsposition. Din ledarstil är reflekterande och situationsanpassad. Du har förmågan att se ditt ansvar som en del i en helhet och tar tillsammans med medarbetare och kollegor ansvar för helhetsperspektivet. Engagemang i utvecklingsinriktade projekt inom funktionshinderområdet är en merit vi värdesätter.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort krävs.
Kontaktpersoner på detta företaget
Agneta Lindell, tf verksamhetschef
0303-37 13 02, 0737-73 13 02
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00
Ebba Sjöstedt, verksamhetschef
0303-33 01 28, 0704-32 01 28
Anita Bemerstam, enhetschef
0303-33 03 67
Anna Karlsson Arndt, arbetsledare
0303-33 02 40
Agneta Lindell, enhetschef
0737-73 13 02
Annelie Oscarsson, enhetschef
0737-73 12 29
Solveig Andersson, arbetsledare
0704-32 09 37
Jenny Lomfors, arbetsledare
0704-32 05 06
Ann Johansson, enhetschef
0303-33 01 80