OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ledare med hjärta för människor? Har du ett sinne för god struktur, verksamhetsutveckling och samarbete? Då kanske du är vår nästa enhetschef inom funktionshinderomsorgen vid Eksjö kommun!
I ditt arbete som enhetschef kommer du ha ett helhetsansvar för ett antal ärenden inom personlig assistans och servicebostad inom funktionshinderomsorgen. Du är placerad tillsammans med chefskollegor för att underlätta samverkan och samarbete inom organisationen. Genom tydligt och inspirerande ledarskap vill du vara med och skapa trygga miljöer för både omsorgstagare och medarbetare. På ett självklart och engagerat sätt formar du verksamheten utifrån lagstiftning och de politiska beslut och riktlinjer som finns i kommunen. I det viktiga arbete som du, dina kollegor och chefer inom sektorn utför, stöttar ni varandra genom utmaningar och hjälper varandra att tillsammans utveckla ännu bättre välfärd.
Som grund för allt arbete inom Eksjö kommun finns en tydlig kultur som säger att Eksjö är en kommun där alla är välkomna. Det är en trygg och levande kommun som vi gemensamt arbetar för att bevara och utveckla på ett hållbart sätt. En aktiv kommun där allt känns nära. En närhet som ger mer tid för meningsfull fri tid.
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef ansvarar du för:
PERSONALEN och jobbar för en god arbetsmiljö där delaktighet och kreativitet skapar engagemang och motivation. Tillsammans når ni uppsatta mål och ett härligt arbetsklimat! Du ansvarar även för rehabilitering, kompetensförsörjning, scheman och rekrytering. Du introducerar nyanställda, håller medarbetarsamtal och ser över löner.
EKONOMIN genom ett effektivt budget- och prognosarbete. Du ansvarar för beslutsattest och internkontroll.
VERKSAMHETEN så att omsorgstagare känner trygghet, har självbestämmande och valfrihet och får ett individuellt bemötande. Genom ditt sätt att leda, planera, utveckla och fördela resurser ger du personalen rätt förutsättningar att utföra detta uppdrag. Här jobbar du på ett tydligt, tryggt och uthålligt sätt efter fattade beslut och uppsatta mål. Du ansvarar även för avtal som rör lokaler, inventarier och bilar. Du deltar i planering kring omsorgstagare och samverkar med interna och externa aktörer.
KVALIFIKATIONER
Läs punkterna nedan och tveka inte att söka tjänsten om beskrivningen passar in på dig!
• Du är utbildad socionom, har examen från sociala omsorgsprogrammet eller från annan likvärdig akademisk utbildning, gärna med inriktning mot organisation, ledarskap eller socialt arbete
• Du har arbetat inom funktionshinderomsorgen
• Du har arbetat inom offentlig verksamhet och med budgetarbete
• Du har god färdighet inom ledarskap, förändringsarbete, organisationsutveckling samt budget- och verksamhetsplanering
• Du har god kunskap om offentlighet och sekretess
• Du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift
• Du har god digital kompetens och vana att arbeta med IT-stöd
• Du har baskunskap om gällande lagstiftning inom funktionshinderomsorgen
• Du har viss kunskap om utredningsarbete
• Du har körkort B
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan, ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsvertyg "offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Samordnare/socialsekreterare Barn- o unga
0381-36000 vx
Akademikerförbundet Monica Henriksson
0381-366 12
Vision Jean Swärdh
0381-36634
Bitr Enhetschef Åsa Löfkvist
0381-367 75 eller 0381-360 00 vx
Enhetschef Therese Petersson
0381-369 60
Enhetschef Carina Andersson
0381-36628
Enhetschef Birgitta Löwdahl
0381-36069
Föreståndare. Tomas Lundström
0381-423 23
Samordnare Karin Ekdahl
0381-42279
Enhetschef Hemtjänsten Mariannelund Therese Petersson
0381-369 60