Enhetschef, funktionsstöd

Enhetschef, funktionsstöd

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på en spännande resa mot framtidens vård och omsorg? Är du en tydlig, strategiskt och kommunikativ ledare som kan fatta modiga beslut i syfte att föra verksamheten framåt? Sök jobbet som enhetschef för personlig assistans.

Stöd, vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på innovation och utveckling. I förvaltningen arbetar runt 750 medarbetare inom verksamheterna äldreboende, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Förvaltningens kärnverksamhet är att bedriva omsorg, omvårdnad och rehabilitering för de som behöver och ge stöd och hjälp för människor att leva ett självständigt liv.

Inom vår förvaltning arbetar vi personcentrerat med brukaren i fokus. Arbetet utgår från individens förmågor, behov och förutsättningar i samtliga delar av vård- och omsorgsprocessen. En god relation och ömsesidig respekt mellan brukaren och personal är en viktig del. Det handlar bland annat om att skapa enkla och tydliga vägar in i vården, värna självbestämmande och delaktighet samt tillvarata individens egna resurser.

I dagsläget har vi två enhetschefer för den personliga assistansen men utökar nu och söker dig som vill bli den tredje enhetschefen! Du kommer ingå i ett ambitiöst och välfungerande team som håller kvalitet och ekonomisk medvetenhet högt.

Till dig som enhetschef erbjuds bland annat:
• Stöd av funktioner som administratör, ekonom, verksamhetsutvecklare, HR samt förvaltningens rekryterings- och bemanningsenhet.
• Introduktion och individuell coachning.
• Förmåner som flexibel arbetstid, möjlighet till distansarbete, semesterväxling, friskvårdsbidrag, årskort för buss och tåg via nettoavdrag samt en personalklubb som sprider en liten extra guldkant på tillvaron.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som enhetschef kommer du att ha verksamhets- budget-, arbetsmiljö- och personalansvar. Du arbetar både strategiskt och operativt gällande frågor som tillhör ditt område, verksamhetsområdet samt förvaltningen som helhet. Du kommer även att ansvara för att insatserna som brukarna får är av hög kvalitet. Utifrån uppsatta mål tillsammans med medarbetare och enhetschefer (ledningsgrupp) är ditt uppdrag att driva, utveckla samt följa upp verksamheten. Vi strävar efter ett tillitsbaserat ledarskap där du tar vara på medarbetarnas kompetens och engagemang genom delaktighet.

I rollen ingår bland annat följande ansvarsområden:
• Leda och styra verksamheten resurseffektivt mot uppsatta mål
• Den dagliga driften med bemanning och rekrytering
• Bidra till att skapa en god och hållbar arbetsmiljö
• Driva ett kvalitets- och utvecklingsarbete för framtida utmaningar
• Följa och utveckla enheten enligt rådande lagstiftning, riktlinjer och rutiner

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning som exempelvis socionom, sjuksköterska, personalvetare eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Du kommer att möta många människor i din tjänst, därför är det viktigt att du trivs med att arbeta med människor och har en förmåga att skapa relationer. Vi ser gärna att du har en god kommunikativ förmåga och är trygg i ditt ledarskap. Du har goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Ledarskapet ska kännetecknas av trygghet, tydlighet och tillgänglighet. Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av arbetsledning, ekonomisk styrning, och/eller förmåga att driva utvecklings- och kvalitetsarbete. Erfarenhet av verksamhetsområdet och/eller kommunal verksamhet är meriterande.

Vi ser även att du har god samarbetsförmåga, är självständig, flexibel. För att lyckas med uppdraget är det en förutsättning att du trivs med att arbeta med varierande arbetsuppgifter samt att du har en god förmåga att prioritera och organisera. Du är engagerad, har ett professionellt förhållningssätt och bidrar till en positiv och hälsofrämjande arbetsmiljö. Du kommer att vara delaktig i utveckling av både din egen och organisationens kompetens. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.

Om du tror att vi är rätt för dig skicka då in din ansökan och berätta varför du är rätt för oss! Vi kommer ha ett löpande urval så vänta inte med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra.

Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

Varmt välkommen med din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 december 2024

Enhetschef till Bygg- och trafikenheten

Enhetschef till Bygg- och trafikenheten

20 december 2024

Chefer till förvaret i Mölndal

Chefer till förvaret i Mölndal

20 december 2024