OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar
Vill du göra skillnad i människors vardag? Då ska du arbeta hos oss i Alvesta kommunkoncern! Vi är ungefär 1600 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier inom både förvaltningar och bolag. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Vill du vara med på vår utvecklingsresa mot en mer modern och kvalitativ kommunal service? Välkommen då att arbeta med oss!
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef erbjuder vi dig ett omväxlande och utvecklande arbete då Funktionsstöd är mitt i ett utvecklings- och förbättringsarbete i syfte att stärka Alvesta kommuns LSS verksamhet. Du kommer ha ett nära samarbete med övriga enhetschefer inom Funktionsstöd.
I uppdraget ingår att förankra den politiska visionen, målet och grundvärderingen. Du ser till att verksamheten har tydliga strategier och handlingsplaner för att nå målen samt att dessa genomförs och följs upp. Du ska arbeta aktivt för att sätta omsorgstagarens behov i fokus och skapa förutsättningar för att medarbetarna ska vara delaktiga samt att deras kompetens tas tillvara utifrån verksamhetens behov. Detta gör du utifrån ett salutogent och coachande förhållningssätt. I rollen som enhetschef har du det övergripande ansvaret för verksamhet, personal och ekonomi. Du kommer att ha personal och arbetsmiljöansvar för ca 40 medarbetare. Inom verksamhetsområdet funktionsstöd har vi två administratör/bemanningssamordnare som ger stöd i dessa arbetsuppgifter till våra enhetschefer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker en trygg och stabil ledare som vågar ta beslut. Du har en god samarbetsförmåga, är tydlig, prestigelös och målmedveten. Du har ett konstruktivt förhållningssätt även i pressade situationer och en god kommunikativ förmåga. Du möter medarbetare, omsorgstagare och anhöriga på ett ödmjukt och positivt sätt. Du har tidigare erfarenhet av ledarskap med personalansvar, inom omsorgsverksamhet.
För att lyckas med uppdraget är dina personliga egenskaper viktiga men också ditt genuina intresse för att skapa bästa möjliga omsorg för dem vi finns till för. Du har ett coachande förhållningssätt och förmågan att motivera, inspirera och med engagemang och förtroende ge dina medarbetare såväl stöd som ansvar.
Social omsorg-/socionomexamen eller annan likvärdig utbildning är ett krav. God kännedom inom aktuell lagstiftning samt erfarenhet av att ha arbetat inom liknande verksamheter är meriterande
Vi förutsätter att du har god datavana och uttrycker dig väl i tal och i skrift. Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltningschef Rose-Marie Eriksson
0472-154 60
Vision Michaela Månlycke
0472-595628
Enhetschef Mari Rydqvist
0472-151 28
Vårdförbundet Helen Roth
0472-151 06
Sjukgymnast Kicki Järvholm
0472-154 45
Enhetschef Servicebostäder och Dagcenter Anita Skarp
0472-153 12
Enhetschef Servicebostäder och Dagcenter Marie Skoglund-Hansson
0472-153 15
Facklig företrädare nås genom kommunens växel
0472-150 00
Enhetschef Lise-Lotte Ruben- Klasén
0472-59 56 31
Enhetschef Birgitta Andersson
0472-15538