Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad och pedagogisk ledare och vill arbeta i en verksamhet med meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för både enskilda människor och kommunen i stort? Vill du vara med och bidra till att skapa en attraktiv och trygg kommun med säkra gator och trevliga rekreationsområden? Vi söker nu dig som vill ta dig ann rollen som enhetschef för gata och park i Lekebergs kommun! Välkommen med din ansökan!
Tjänsten är en direktrekrytering.
Hela rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos Lekebergs kommun. Vi ser fram emot att höra från dig!
Om Lekebergs kommun
Vad roligt att du är intresserad av att arbeta i Lekebergs kommun! Lekebergs kommun består bland annat av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.
Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Kommunen vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Här strävar man mot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för såväl kommuninvånare som medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg! Vill du vara med på resan mot nya och spännande utmaningar?
Läs mer om kommunen på hemsidan: https://lekeberg.se/
Om uppdraget och rollen
Gata/park sköter bland annat om kommunens gator och vägar, gatubelysning, parker, friluftsområden samt bad- och lekplatser. Inom enhetens ansvar ligger även naturvård och skogsvård.
I rollen som enhetschef kommer du att mötas av uppgifter från det lilla till det stora gällande drift och utveckling av kommunens offentliga miljöer. Rollen innebär därmed både operativt och strategiskt arbete där du hanterar frågor över hela verksamhetsområdet och agerar som kommunens expert inom vissa av dem. Till din hjälp i den dagliga driften har du teamledare som arbetar tillsammans med de ca 15 duktiga medarbetarna i verksamheten. Målstyrning, resursplanering och utveckling av verksamheten är ansvarsområden som givetvis ingår i rollen.
I arbetet ingår även att företräda verksamheten och bidra till en utveckling inom skötsel och drift. Du kommer att ha verksamhetsansvar, budget, arbetsmiljöansvar och personalansvar. Genom en god planering och struktur skapar du översikt över enhetens underhållsplanering och tillhörande beställningar. Utöver detta kommer du att involveras i såväl hållbarhets- som beredskapsfrågor.
Kvalifikationer
Vi ser att du som söker tjänsten har
- en för tjänsten lämplig akademisk examen alternativt utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- erfarenhet av arbete inom liknande eller närliggande form av verksamhet.
- ledarerfarenhet och trivs i en roll där du motiverar och engagerar din personal.
- behärskar svenska i tal och skrift samt har god datavana.
- B-körkort.
Det är starkt meriterande om du har varit chef med personalansvar samt erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation.
För oss är det viktigt att du är en pedagogisk och närvarande ledare, som är lyhörd och har bra samarbetsförmåga. Du bygger teamet på allas styrkor och ser varje medarbetares bidrag till helheten. I rollen arbetar du därför med att säkerställa att dina medarbetare har kunskaper och verktyg som behövs för att uppnå önskat resultat. Att samarbeta med kollegor och övrig personal är en självklarhet för dig och du har en utpräglad serviceanda med både med medborgarens och medarbetarens behov i fokus. I sann Lekebergsanda har du en genuin framtidstro och positivism som smittar av sig på andra.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Ansökan och information
Tror du att detta är en roll som skulle passa dig? Skicka i så fall in ditt CV och personliga brev och berätta varför just du är rätt för rollen. Sista ansökningsdag är den 12 januari 2025. Eftersom vi närmar oss juletid och ledigheter kommer urval att ske löpande men intervjuer kommer att påbörjas först efter nyår. Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor om rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Rosén, kajsa.rosen@axoconsulting.se eller 072-398 02 67.
Välkommen med din ansökan!
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.