Enhetschef Hälso-och sjukvårdsverksamheten

Enhetschef Hälso-och sjukvårdsverksamheten

Arbetsbeskrivning

Gagnefs kommun är Gagnefs kommuns största och mest spännande arbetsgivare! Här finns jobb i 150 olika yrkesgrupper. Tillsammans gör vi skillnad för invånare och besökare i kommunen.

Som medarbetare i Gagnefs kommun delar vi en gemensam värdegrund – det vill säga de grundläggande värderingar och förhållningssätt som gäller. Den genomsyrar vårt dagliga arbete.


https://youtu.be/xrInzj-oJC8



- Jag är här för alla i Gagnefs kommun

- Jag är kommunikativ och möter människor med respekt

- Jag ser utvecklingsmöjligheter, reflekterar och agerar








Inom Hälso- och sjukvårdsverksamheten arbetar vi mycket med utveckling och strategier för att klara framtidens utmaningar.

Verksamheten består av sjuksköterskor, distriktsköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnast/fysioterapeut samt undersköterska. Tillsammans arbetar vi med ständiga förbättringar i det dagliga arbetet. Det kan vara förbättringar för våra patienter, medarbetare eller annat som gör att vi blir mer effektiva och gör rätt saker på jobbet. För oss är det viktigt att alla medarbetare är delaktiga och trivs med sitt arbete.

Som enhetschef ingår du i ledningsgruppen för vård och omsorg tillsammans med verksamhetschef och sex enhetschefer ansvariga för särskilt boende, hemtjänst och bemanningscentrum. Enhetscheferna arbetar tillsammans genom att kontinuerligt stödja och ge varandra återkoppling för att på bästa sätt leda verksamheterna. Som stöd i det dagliga arbetet finns även samordnare, administratör, ekonom samt personalstrateg.

Vill du leda en verksamhet som kännetecknas av samarbete, samverkan och utveckling? Då ska du söka arbetet som enhetschef för hälso- och sjukvårdsverksamheten i Gagnefs kommun.

Arbetsuppgifter
I rollen som enhetschef ansvarar du för att driva och utveckla en kompetent och kostnadseffektiv verksamhet där samarbete, måluppfyllelse och patientsäkerhet är den gemensamma ambitionen.  I uppdraget har du det operativa och strategiska ansvaret för personal, ekonomi, verksamhet, resultat och arbetsmiljö. Med engagemang och tydlighet arbetar du tillsammans med medarbetarna för att utveckla kloka och effektiva arbetssätt. På ett positivt sätt tillvaratar och utvecklar du medarbetarnas kompetens och engagemang samt skapar möjlighet till delaktighet. En viktig del i arbetet är att driva och motivera medarbetarna att tillsammans arbeta med utvecklings- och kvalitetsprojekt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen inom det sociala området, personal- och arbetslivsprogrammet eller annan utbildning på högskolenivå som arbetsgivaren finner relevant. Ledarskapsutbildning är meriterande. Du har tidigare erfarenhet av personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar samt kunskap om lagstiftning inom det. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård och från politisk styrd organisation.

Som ledare arbetar du för att skapa engagemang och delaktighet hos medarbetarna genom ett tillitsbaserat ledarskap som präglas av dialog och samverkan. Du är lyhörd, etablerar och behåller goda relationer samt har ett professionellt bemötande. Du har en god förmåga att hålla ordning, strukturera och prioritera ditt arbete samt är trygg med att delegera uppgifter.

Villkor
Tjänsten är tillsvidare och heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi erbjuder dig
Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare, både för att attrahera nya medarbetare och för tidigare anställda. Som ett led i detta erbjuder vi dig i denna roll bland annat:

- 39 timmars arbetsvecka
- möjlighet till semesterväxling
- ett generöst flextidsavtal
- en hälsoförsäkring där friskvård och vägledande samtal ingår 

Som medarbetare i Gagnefs kommun kommer du att ingå i ett sammanhang där du har nära till både kunder/brukare/medborgare och kollegor. Vi arbetar ständigt med att bredda vår kompetens och vår arbetsmiljö präglas av att vi stöttar, stärker och utvecklar varandra i vår profession. Som en del av Gagnefs kommun tillhör du en arbetsplats med stort fokus på utvecklingsfrågor - för att kunna möta såväl dagens som framtidens utmaningar.


Övrigt

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Vi har i förväg beslutade annonserings och sökvägar. Insända ansökningshandlingar återsändes ej. 


Personer med skyddade personuppgifter rekommenderas att skicka ansökan med brevpost till adress; Gagnefs kommun,785 80 Gagnef.  I ansökan ska framgå vilken tjänst som söks och en tydlig information om myndighetsbeslut om skyddade personuppgifter. Önskvärt är att Skatteverkets beslut om skyddade personuppgifter följer med ansökan för att ansökan ska kunna skyddas på rätt sätt från början.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukskrivningsepidemi i Sverige

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2022
  • Ansök senast: 1 maj 2022

Postadress

Storgatan 13
Mellerud, 46480

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024