OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Handikappomsorgen är en del av vård- och omsorgsförvaltningen och ansvarar för mycket av stödet till funktionshindrade som omfattas av LSS (Lag om Stöd och Service till vissa funktionshindrade). Syftet med stödet är att man ska kunna leva som andra med full delaktighet i samhället. Det kan handla om ett boende, daglig verksamhet, eller stöd av en personlig assistent. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och ge personer med funktionsnedsättning en bra vardag? Hos oss får du arbeta med såväl strategiska utvecklingsfrågor som vardaglig problemlösning. Vi arbetar teamorienterat och du kommer tillsammans med övriga enhetschefer att ingå i verksamhetens ledningsteam. Som enhetschef ansvarar du för att din verksamhet bedrivs utifrån gällande mål- och policydokument och gemensamma värderingar. Du har det sammanhållna operativa ansvaret för verksamhet, ekonomi, resultat, personal och arbetsmiljö. Vi kan bland annat erbjuda dig en gedigen ledarutbildning som ges till alla nyanställda chefer. Utbildningen pågår under två terminer och innehåller till exempel moment som belyser ledaruppdraget/rollen, det personliga ledarskapet samt kommunens övergripande lednings- och styrsystem. KVALIFIKATIONER . Förmåga att uppmärksamma, entusiasmera och motivera medarbetare. . Har ett kommunikativt ledarskap. . Aktivt vill medverka till utvecklingen av handikappomsorgen i Karlstads kommun. . Erfarenhet av ledarskap från liknande verksamhet . Har adekvat högskoleutbildning eller annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Kontaktpersoner på detta företaget
Leena Hagman
054-5405801
Wanja Lööv
054-540 47 56
Christina Millner, Administrativ chef
054-540 55 09
Margareta Wilde, SSR
054-540 54 57
Ann Eklöf, Vision
054-540 55 15
Enhetschef, Hemrehab Maria Hasslid
054-540 58 85
Enhetschef, Hemrehab Kerstin Tyrenhag
054-540 57 58
LSR Marie Hildèn
054-540 56 40
Emma Ragnarsson, LSR
054-540 59 47
Enhetschef Gunilla Olsson
054-540 55 91