OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 6 000 anställda. Landstingets huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för Västmanlänningar. Centrum för IT (CIT) är en av landstingets centrumbildningar för landstingsgemensamma funktioner med uppdrag att leverera tjänster inom IT inkluderat förvaltning av vård- och verksamhetssystem för landstingets olika verksamheter. I uppdraget ingår även att leda och genomföra centrala utvecklingsprojekt och aktivt delta i det nationella IT - utvecklingsarbetet.
Centrum för IT har systematiskt arbetat med att förflytta organisationen från att vara en stuprörsorganisation till en kund- och funktionsfokuserad organisation med ett processinriktat arbetssätt. Organisationen har tre verksamhetsområden varav Servicedesk är ett. Förutom Helpdesk finns Telefoni och Användarnära IT inom verksamhetsområdet. Inom hela Centrum för IT arbetar vi med etablerade processer och metoder, t ex ITIL och PM3.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att vara chef för ca 15 medarbetare i Helpdesk som har ansvar för första linjens support, uppdelad i Frontoffice och Backoffice och som är ”single-point- of contact” för samtliga IT- och teleärenden. Som enhetschef är du direkt underställd Verksamhetschefen och du har ansvar för den operativa verksamheten kring drift och leverans av landstingets telefonsupport, på-platsen-support och handhavandestöd av CITs förvaltade applikationer och tjänster.
Enheten är i en spännande fas, där en viktig del är att på olika sätt utveckla helpdeskfunktionen och att stärka relationen med användarna. För att utveckla verksamheten kommer du att ha ett nära samarbete med kollegor i chefsgruppen, processledare m fl. Du har ekonomi-, personal och verksamhetsansvar. En central del i chefsuppdraget är att säkerställa rätt kompetens och resurser för enhetens IT- leveranser.
Kvalifikationer
Vi söker dig med adekvat högskole-/universitetsutbildning, alternativt att du på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper som är relevanta för tjänsten. God teknik- och systemkunskap är önskvärt, tillika goda kunskaper inom ITIL Foundation och PM3. Vi ser att du har erfarenhet av chef/ledarskap, gärna ifrån området IT-support samt ett gediget intresse för personal och kompetensutveckling. Vi ser det som en fördel att du har en bred teknisk kunskap inom IT samt har en god förståelse inom områdena service och support. Önskvärt är om du tidigare arbetat utifrån någon typ av förvaltningsmodell samt har grundläggande kunskaper inom projektledning. Då vi lägger stor vikt vid att vara en kunskapsorienterad organisation där kompetensutveckling och kunskapsutbyte är i fokus ser vi gärna att du har erfarenhet från verksamhet med liknande värderingar och arbetssätt. För tjänsten krävs att du behärskar svenska språket väl i tal som skrift.
Som chef är du en förebild som inspirerar och motiverar dina medarbetare, en ledare som kan prioritera, analysera och ta beslut. Du är lugn och stabil samt tydlig i ditt sätt att kommunicera och samarbeta. Du har förmågan att se helhetsperspektivet för alla delar inom verksamheten och arbetar ständigt med utveckling för att få nöjda kunder och medarbetare. Som person arbetar du målfokuserat, tar initiativ och ser möjligheter till förbättring. Det är av vikt att du är relationsskapande, kommunikativ och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde efter överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 2014-09-04
Kontakta:
Caroline Persson
Verksamhetschef
021-17 43 42
caroline.persson@ltv.se
Thomas Lund
Facklig representant Vision
021-17 61 79
Välkommen med din ansökan. Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt!
Bifoga inte betygshandlingar med din ansökan, dessa ber vi dig ta med vid en eventuell intervju.
Landstinget Västmanland eftersträvar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund för att möta framtidens behov.
Vi samarbetar med "Jobba i Västerås". Besök deras hemsida, jiv.se, för att få information om Västerås och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid en flytt till vår stad.
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
LenaEklund, Enhetschef Onkologimottagningen
021-174095
CeciliaColmet, Avdelningschef
021-17 57 75
BennyViklund, Vårdförbundet-Vårdavdelningen
021-17 32 20
EvaEricson, Vårdförbundet-Strålbehandlingen
021-175220
BjörnGustafsson, Verksamhetschef
0221-264 45
PhillipEskridge fr 17 juli, Resultatområdeschef
021-17 59 93
AgnetaJohansson, Enhetschef
021-17 56 70
Maria Linder, Förvaltningschef
021-17 65 73
JakobKlasander, Fackligt repr. Vision
021-17 69 51
RobertOlsson, Enhetschef
070-223 14 42