OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill fortsätta utveckla hemtjänsten i Frövi med fokus på digitalisering och ett nära ledarskap!
Hemtjänsten i Frövi utgår från lokaler som finns på Tallen i Frövi. I verksamheten finns det en hemtjänstgrupp och en nattpatrull och totalt är det ca 35 medarbetare. Du kommer ha närhet och ett tätt samarbete med den andra enhetschefen för Solliden men också övriga chefer i ledningsgruppen. Du kommer även ha ett viktigt samarbete med gruppledare för hemtjänsten, sjuksköterska och arbetsterapeut som tillsammans utvecklar övergripande frågor. Inom socialförvaltningen finns en gemensam bemanningsenhet som tillsätter korttidsvikariat.
Vi står inför ett stort arbete med heltidsresan och vi ser gärna att du har idéer och tankar kring personalplanering. Vi arbetar även mycket med digitalisering genom t.ex. tillsynsbesök via kamera och nyckelfria lås. Vi erbjuder dig stora möjligheter att kunna påverka ditt arbete och ser gärna att du är en ledare som ser möjligheter och är intresserad av att driva förbättringsarbete framåt. Om du känner igen dig och tycker detta låter spännande har vi ett uppdrag åt dig!
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef kommer du ha fullt ansvar för verksamhet, personal och ekonomi. Du ska på ett kostnadseffektivt sätt leda, planera, samordna och utveckla verksamheten utifrån gällande lagstiftning, politiska beslut, mål och riktlinjer och ekonomiska ramar. Du är underställd verksamhetschefen och ingår i Vård och Omsorgs ledningsgrupp. Inom hela vård och omsorg jobbar vi med att införa välfärdsteknologi. Ett stort arbetsområde för dig som chef kommer bli att implementera heltidsresan och arbeta med förändringsarbete gällande planering och schemaläggning.
KVALIFIKATIONER
Du har adekvat högskoleutbildning inom området t.ex. socionom eller sociala omsorgsprogrammet. Erfarenhet av arbete inom hemtjänst eller tidigare ledarerfarenhet är meriterande. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av Time Care och planeringssystemet TES. Du är en van dataanvändare och uttrycker dig väl i tal och skrift.
Vi söker dig som är tydlig och trygg i ditt ledarskap, är målinriktad och har förmåga att se helheten. Du skapar engagemang och delaktighet hos medarbetarna genom ett teaminriktat ledarskap som präglas av dialog och samverkan. Du är lyhörd, etablerar och behåller goda relationer och har ett professionellt bemötande. Du har en god förmåga att hålla ordning, strukturera och prioritera ditt arbete samt är trygg med att delegera uppgifter.
ÖVRIGT
Lindesbergs kommun ingår i det finska förvaltningsområdet. Ange gärna i din ansökan om du har språkkunskaper i finska.
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!