Enhetschef Hemtjänst natt och larm

Enhetschef Hemtjänst natt och larm

Arbetsbeskrivning

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Beskrivning
Om avdelningen

Den 1 juni har vi en ny organisation i socialtjänsten Uddevalla kommun där bla hemtjänst natt och larm kommer att vara i samma avdelning som hälso- och sjukvård.

Vi ser fram emot att starta igång den nya organisationen och behöver i samband med det tillsätta en  ny enhetschef då nuvarande chef bytt arbete. Vill du bli vår nya kollega?
Du kommer att ingå i hälso- och sjukvårdens ledningsgrupp tillsammans med sju andra enhetschefer. 
Om jobbet
Som enhetschef för hemtjänst natt och larm ansvarar du för en arbetsgrupp som arbetar natt samt en arbetsgrupp som arbetar under dag och kväll med enbart trygghetslarm för personer i ordinärt boende. Insatserna utförs både genom tillsyn via fjärrtillsyn och fysiska besök. I nattens arbetsuppgifter ingår även att hantera trygghetslarm.

Larmgruppens arbetsuppgifter innebär att svara på och hantera inkommande larm.

Arbetsplatsen består av ca 36 medarbetare varav en samordnare. Samordnaren ansvarar för planering av insatserna på natten samt hanterar inkommande avvikelser som är inskrivna i hemsjukvården.

Vi utvecklar verksamheten utifrån de ramar och möjligheter som finns och är aktiva vid införande av digitala lösningar och välfärdsteknologi. Vi samarbetar med andra avdelningar och verksamheter inom kommunen.  Vi arbetar  med kompetens och metodutveckling. 
Arbetsuppgifter?
• Du har personalansvar, leder och fördelar arbetet och ansvarar för medarbetares arbetsmiljö
• Du är ekonomiskt ansvarig för enheten och följer upp och redovisar kontinuerligt mot tilldelad
budgetram
• Du handleder och förmedlar kunskap till medarbetarna
Du utvecklar även verksamheten tillsammans med medarbetare, kollegor och avdelningschef.
Vem söker vi?
• Du är självständig och har mod att agera efter din egen övertygelse
• Du är flexibel och har lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra synsätt och förhållningssätt. Du ser möjligheter i förändring
• Du är lojal och visar det genom att du handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policyers och riktlinjer
• Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du skapar engagemang och delaktighet i ditt ledarskap
• Du ser till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll men ser till
verksamhetens bästa i agerande och beslut
• Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett strukturerat och effektivt sätt
Du har även en hög samarbetsförmåga och visar det genom att du är bra på att samarbeta med andra. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är även en väl utvecklad analytisk förmåga och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem.

 

Kravspecifikation
• Du har högskoleutbildning inom relevant område
• Du har B-körkort

Det är meriterande om du har erfarenhet som chef eller ledare inom kommunal vård och omsorg.
Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom
kommunal verksamhet. 





 




Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024

Enhetschef till Kampementets vård- och omsorgsboende

Enhetschef till Kampementets vård- och omsorgsboende

21 november 2024

Enhetschef till hemtjänst Nord

Enhetschef till hemtjänst Nord

20 november 2024