OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningen
JUST NU SÖKER VI
Enhetschef IFO myndighetsutövning
Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår en organisationsutveckling. Den ska ge ökat fokus på systematik i utvecklings-, kvalitets- och uppföljningsarbetet och skapa en tydligare organisation för styrning och ledning.
Individ och familjeomsorgen är just nu inne i en positiv och spännande utvecklingsfas där öppen vården utvecklas. Turen har kommit till myndighetsutövningen som från hösten särskiljs från utförandedelen och slås samman till en enhet för all myndighetsutövning.
Som enhetschef är du underställd verksamhetschefen för området myndighetsutövning och processledning och ingår i områdets ledningsgrupp. I ledningsgruppen ingår ytterligare chef för myndighetsutövning inom äldreomsorg och funktionshinder samt förvaltningens processtöd.
Som enhetschef har du ett övergripande ansvar för arbetsmiljö, personalfrågor, budget och kvalitetsuppföljning. Enheten har ca 20 medarbetare. Som stöd för enhetschefen finns 1:e socialsekreterare med ansvar för metodarbetet kring myndighetsutövningen.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med möjligheter att forma utvecklingen inom IFO. Tillsammans med enhetschef för övrig myndighetsutövning kommer du att ha ett ansvar för att utveckla arbetsformer för all myndighetsutövning med utgångspunkt i en rättssäker handläggning och hitta samverkansformer med utförarna med fokus på kvalitet för klient/brukare.
Den vi söker ska vara tydlig och trygg i sin chefs- och ledarroll. Du ska kunna tänka långsiktigt och strategiskt, förstå konsekvenser av olika beslut samt ha mod och förmåga att kommunicera i verksamheten. Du har ett starkt intresse för att utveckla myndighetsutövning och särskilt inom socialtjänstområdet. Du arbetar utifrån en helhetssyn och fattar självständiga beslut samt driver enheten kostnadseffektivt. Erfarenhet av utredningsarbete är meriterande.
Vi söker Dig som har socionomexamen eller likvärdig högskoleutbildning samt har bred erfarenhet inom individ och familjeomsorgen eller motsvarande. Vi vill att du är väl förtrogen med organisatoriska och strategiska frågor samt lagstiftningen inom området. Du har något års chefserfarenhet inom området. Du har erfarenhet av samverkan med andra myndigheter och aktörer inom området. Det är en fördel om du har erfarenhet av ledningsarbete i en politiskt styrd organisation. Du har också kompetens att företräda nämnden i domstol. Vi erbjuder Ett spännande och utvecklande chefsuppdrag i en organisation som befinner sig i en utvecklingsfas. Det finns goda möjligheter till egen utveckling som chef och ledare inte bara genom ett lärande i vardagen, utan även genom individuell kompetensutvecklingsplan.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort och tillgång till bil.
Tillträde:
Enligt överenskommelse.
Ange löneanspråk.
Till ansökan ska bifogas personligt brev och meritförteckning.
Intresserade är välkomna att ringa verksamhetschef Åsa Johansson,
Vård- och omsorgsförvaltningen tel 0224-36147, mobil 070-566 35 39.
Fackliga företrädare nås via kommunens vxl. tel 0224 - 36000
Välkommen med din ansökan märkt med ref nr 64/2014 till Heby kommun, registrator, 744 88 Heby senast den 31 augusti 2014.
Vi tar emot ansökan via e-post: information@heby.se
Heby kommun återsänder inte ansökningshandlingar om inte den sökande själv begär det.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bemanningsenheten reception