OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att arbeta inom Svenska kyrkan innebär en stor spännvidd; allt från teologi och rättvisefrågor till fastighets- och finansfrågor. Vi bedriver ett långsiktigt arbete, både nationellt och internationellt. Här får du chans att göra verklig skillnad och bidra till en hållbar samhällsutveckling med människovärdet i centrum.
Svenska kyrkan har idag ca 22 000 anställda, varav ca 550 hör till den nationella nivån – kyrkokansliet i Uppsala. Kyrkokansliets uppdrag är att ansvara för frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. Den nationella nivån är kyrkans röst utåt såväl i det svenska samhället som internationellt.
Kyrkokansliet i Uppsala, avdelningen för gemensamma funktioner, enheten för information och support
Enheten svarar för såväl teknisk support, applikationssupport och incidenthantering för Svenska kyrkans samlade IT-stöd samt information om Svenska kyrkans organisation och verksamhet. I enheten ingår också ett team bestående av utbildningssamordnare som svarar för utbildning inom Svenska kyrkans gemensamma IT-system. Enheten består av 15 medarbetare och ett team på 10 externt upphandlade resurser.
Arbetsuppgifter:
Du leder operativt arbetet med att utveckla Svenska kyrkans supportfunktion och övergripande incidenthantering (ServiceDesk). Du ansvarar också, via utbildningssamordnare, för utbildning inom Svenska kyrkans gemensamma IT-system.
Du leder arbetet med att utveckla enheten till en sammanhållen verksamhet med samstämmig ambition och målsättning bland medarbetarna i gruppen. En viktig del är att inspirera, motivera och utveckla dina medarbetare. Du arbetar med att implementera och följa upp ett processorienterat och strukturerat arbetssätt.
Du företräder supportfunktionen i relation till förvaltningsledare och objektägare inom systemförvaltning, drift samt till användare i hela Svenska kyrkan. I rollen ingår också att aktivt samverka med stiftens representanter i IT-frågor.
Du ingår i ledningen för IT-sektionen tillsammans med sektionschef och enhetschefer för förvaltning och drift.
Kvalifikationer:
• relevant akademisk utbildning
• chefserfarenhet med personal- och budgetansvar
• erfarenhet från IT servicedesk
• god kännedom om ITIL och pm3
Du behöver ha förmågan att prioritera, fatta tydliga beslut, delegera och följa upp. Du drivs av att utveckla dina medarbetare och ständigt driva verksamheten framåt. Som ledare är du tydlig, strukturerad och kommunikativ med hög integritet. Vi vill att du delar Svenska kyrkans värderingar.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av IT-chef Razvan Nutu.
Fackliga företrädare är Ulrika Nordenman (VISION), Fredrik Nilsson Björner (Jusek) och Anders Göranzon (KyrkA). Samtliga nås med fördel via mail.
Välkommen med din ansökan via knappen nedan senast den 6 november 2017. Märk handlingarna med ref.nr 16/56 GEF.
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt mediasäljare undanbedes bestämt då vi hanterar rekryteringen själva.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Rudin
Monica Henning
Gunilla Tegnelöv