OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vågar du välja att få hela Södertälje som kund? Brinner du för att skapa kommunikation som gör skillnad? Vill du leda ett team med drivna och erfarna kreatörer med fokus på att skapa värde för södertäljeborna? Då ska du fortsätta att läsa. Just nu söker vi nämligen en enhetschef som ska leda och utveckla en ny enhet inom Kommunikationsavdelningen. Vågar vi välja varandra?
Så här säger Teresa Palmquist, rekryterande chef, om rollen: Som chef för enheten Inhouse arbetar du med ett team av erfarna kommunikatörer, formgivare, copywriters och webbredaktör, som alla drivs av att skapa kreativ och effektiv kommunikation. Du får chansen att komma in i en mycket spännande fas där vi vill att du tar en aktiv roll i utvecklingen. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att utveckla och driva enhetens arbete så att dina medarbetare får bästa förutsättningar för att genomföra sina uppdrag med hög kvalitet och att skapa god och positiv arbetsmiljö där medarbetarna trivs och utvecklas.
Arbetsuppgifter och ansvar Som enhetschef för Inhouse ansvarar du för den operativa produktionen av reklam och kommunikationsmaterial, och det är du som ser till att alla uppdrag levereras på utsatt tid, med rätt kvalitet och enligt given budget. Som chef har du personalansvar för enheten samt för resursplanering och arbetsledning och i rollen ingår även prioritering av arbetet i samspel med projektledare på avdelningen. Det är också du som ansvarar för koncernens varumärkesprofil och för att samarbetet med externa leverantörer såsom frilansare, byråer och tryckerier fungerar optimalt. Slutligen är det din uppgift att följa upp både kvalitet och leveranssäkerhet. Enheten består av 11 drivna och erfarna kommunikatörer, formgivare, copywriters och webbredaktör.
Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och du bidrar aktivt till hela avdelningens utveckling. I arbetet ingår också att utveckla samarbetet med övriga enheter inom avdelningen för att skapa effektiva arbetssätt och processer. Du rapporterar till koncernens Marknad- och kommunikationsdirektör.
Vi är Telge AB Telge AB är moderbolaget i Telgekoncernen. Här samlar vi kompetenser inom strategisk ledning, HR, ekonomi, kommunikation, kvalitet och miljö, IT och inre service. Här finns också våra stödtjänster – Telge Affärsstöd. Vi är ett viktigt strategiskt och operativt stöd till våra dotterbolag så att de kan ägna sig åt det de kan bäst – sin kärnaffär.
Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell för den här rollen behöver du ha relevant utbildning inom marknadsföring och/eller kommunikation och minst fem års erfarenhet från reklambyrå och/eller Inhouse avdelning där digital kommunikation varit en viktig del av kanalmixen. Du bör också ha erfarenhet från att leda personal och ansvara för budgetarbete samt vara van vid att arbeta nära reklambyråer för att köpa trycksaker eller distribution. Du har jobbat i projektform och har flerårig erfarenhet av projektledning inom kommunikation, reklam eller grafisk bransch. Du har även erfarenhet av att jobba med varumärkesutveckling. Dessutom har du goda kunskaper om såväl tryckt som digital produktion och goda ekonomiska och grundläggande juridiska kunskaper inom området
För att du ska trivas hos oss behöver du tycka om att jobba i ett tight team där du förväntas engagera dig i både ditt och dina kollegors arbete. Du har goda ledaregenskaper och förmåga att inspirera och utveckla dina medarbetare. Du är noggrann, har ett ordningssinne och är van att planera och hålla deadlines. För att leverera med högsta kvalitet är du även serviceorienterad och kommunikativ. Som person har du ett högt inre driv och vill ständigt utvecklas i din yrkesroll. Du trivs bäst med att arbeta tillsammans med kreativa kollegor där du har ett stort ansvar för att driva ditt team framåt. Du behöver dessutom känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Mycket bra svenska i tal och skrift tror vi också behövs för den här tjänsten.
Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har kunskap och/eller erfarenhet av något eller flera av följande blir vi extra glada: offentlig sektor, kännedom om Södertälje samt språkkunskaper, till exempel i syrianska, arabiska, persiska eller finska.
Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten, som kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Därför vill vi ha din ansökan så snart som möjligt, men senast 2 november 2022.
Ta kontakt Undrar du något om tjänsten, kontakta Teresa Palmquist, rekryterande chef, på 0790-66 28 58. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Stephanie Lillo Rivera, HR-strateg, 08-550 222 95. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision eller Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08 550 220 00.
Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn och inköp. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kenneth Willström
Håkan Olsson
0705817918
Kristina Berntsson Ljung