Enhetschef Inköp och upphandling till Renova

Enhetschef Inköp och upphandling till Renova

Arbetsbeskrivning

Vi sätter värde på allt - för en hållbar morgondag! Som Västsveriges ledande aktör inom avfall och återvinning har vi en viktig roll att fylla. Vårt uppdrag är att skapa affärsmässig samhällsnytta genom att ta ett långsiktigt ansvar för miljöriktig och kostnadseffektiv avfallshantering och återvinning. Genom att aktivt satsa på forskning och utveckling tar vi också ansvar för framtiden. Vår tunga fordonsflotta är fossilfri och vi behandlar drygt 1 miljon ton avfall och återvinningsmaterial om året. Vi är en koncern med två bolag som ägs av 10 kommuner i Västsverige och totalt är vi ca 800 medarbetare. Helhetsperspektiv, Engagemang, Tillsammans och Ansvar sammanfattar vårt förhållningssätt!
För mer information besök:


ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef för Inköp och upphandling kommer du att leda arbetet på enheten och ansvara för att upphandlingslagstiftningen infrias och bibehålls på Renova. Du skall tillgodose att rutiner finns för inköpsprocessen i hela verksamheten och du har chefsansvar för 3 - 4 medarbetare. Rollen är både strategisk och operativ och du kommer att planera och utföra egna upphandlingar samt följa upp leverantörer och avtal. Du kommer ha ett nära samarbete med Renovas verksamhet, och enheten har ansvar för att arbeta med hela processen från beställning till betalning.

Du medverkar i planering och analys inför anskaffningsbeslut och leder team för att utveckla anskaffningsstrategier och genomföra upphandlingar. För att förenkla och effektivisera inköpsprocessen driver och deltar du i utvecklingsprojekt och förbättringsarbeten. I arbetet ingår också att stödja och vägleda beställare i inköps- och avtalsfrågor.
Inom Renova bedriver vi upphandling inom många olika verksamhetsområden, exempelvis fordon, reservdelar, konsulter, anläggningsentreprenader och insatsvaror. Vi arbetar i enlighet med lagstiftningen inom LoU & LuF och vi använder oss av Kommers som systemstöd.
Enheten Inköp och upphandling ingår i Ekonomiavdelningen, och du kommer aktivt delta i hela Ekonomiavdelningens arbete och utveckling. Förutom Inköp och upphandling består Ekonomiavdelningen av Koncerncontrolling, Redovisning, och kundreskontra/fakturering/produktstöd. Du kommer även att ingå i Göteborgs Stads chefsnätverk gällande samarbete inom upphandling samt inom deras kategoriplansarbete.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med akademisk examen eller annan eftergymnasial utbildning inom relevant område såsom inköp, juridik, ekonomi eller likvärdigt. Du behöver ha minst 5 års praktisk erfarenhet av upphandling inom LoU och LuF gärna från kommunalt bolag eller förvaltning. Du behöver också ha några års erfarenhet av en ledande roll. Vi vill att du är driven och utvecklingsinriktad, vilket betyder att du ständigt utvecklar ditt och vårt arbete. Du arbetar strukturerat och du är bra på att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har en god grund gällande entreprenadjuridik och avtalsrätt, mycket god förhandlings- och projekterfarenhet samt erfarenhet från att upprätta och tolka avtal.
Renovas ledarfilosofi innebär att du som ledare ska vara ett föredöme för dina medarbetare och bidra till en verksamhet som utmärks av ständig utveckling och hög kvalitet genom ett kommunikativt, involverande och utvecklande ledarskap. Du är även lugn och trygg som person, och du kan fungerar som bollplank till din egen grupp samt övriga organisationen.

De kandidater som vi väljer att gå vidare med kommer att få genomföra digitala urvalstester, därefter väljs de kandidater ut som vi vill träffa för en intervju


ÖVRIGT
På Renova får du vara med och bidra till ett hållbart samhälle!
Vi arbetar för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande, och som anställd får du ta del av våra förmåner inom träning och hälsa, exempelvis friskvårdsbidrag, massage, cykelleasing, rabatter på träningsanläggningar, gruppträning med instruktör på din arbetsplats samt ett välutrustat gym. Övriga förmåner innefattar subventionerad lunch, karriärcoachning, trivselaktiviteter m.m.
Vi tillämpar obligatoriskt alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under anställningen.

Renova arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och eftersträvar en jämn fördelning bland våra medarbetare avseende ålder, kön och etnisk bakgrund.
Renova har upphandlade avtal via Göteborgs Stad. Vi undanber vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Renova AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2020
  • Ansök senast: 21 oktober 2020

Liknande jobb


20 december 2024

Head of Regional Sourcing EMEA

Head of Regional Sourcing EMEA

20 december 2024

19 december 2024