OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att engagera, utveckla och leda andra? Vill du arbeta med något som direkt påverkar kommuninvånarnas vardag? Nu söker vi en enhetschef med ansvar inom personlig assistans!
I verksamhetsområdet funktionsstöd finns sju enhetschefer som varje dag arbetar för kommunens invånare. Det innebär primärt att säkerställa att vi ger det stöd människor med funktionsnedsättningar behöver för att bli så självständiga som möjligt. Verksamhetens ansvarsområden omfattar personlig assistans, daglig verksamhet, handläggare, boenden, boendestöd, ledsagar- och avlösarservice.
Stöd, vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på nyskapande och utveckling. I förvaltningen arbetar runt 750 medarbetare inom verksamheterna äldreboende, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor.
Vi kommer att erbjuda dig ett spännande och utvecklande arbete i en trivsam arbetsmiljö med engagerade medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Du har ansvar för din verksamhet utifrån ekonomi och personal. Du ska säkerställa att rådande lagstiftning, riktlinjer och rutiner följs och utvecklas på enheterna. Du har även ansvar för den dagliga driften med bemanning och rekrytering.
Du leder och styr verksamheten resurseffektivt med hög kvalitet mot uppsatta mål, samt arbetar med att skapa goda förutsättningar för delaktighet och engagemang från medarbetarna i arbetet med att utveckla verksamheten. Enhetschefsuppdraget innebär personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar för dina enheter.
Som enhetschef ingår du i ledningsgruppen för funktionsstöd och tillsammans driver och utvecklar vi verksamheterna framåt genom trygghet, tydlighet och tillgänglighet.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har högskoleutbildning med inriktning mot social omsorg/socionom eller annan utbildning och erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Erfarenhet av LSS-verksamhet och erfarenhet av ledningsarbete är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
Du kommer att möta många människor i din tjänst, därför är det viktigt att du trivs med att arbeta med människor och har en förmåga att skapa relationer. Du ska kunna planera och driva ditt arbete självständigt, men också vara flexibel och delaktig i vårt gemensamma arbete.
Som medarbetare hos oss vill vi att ditt medarbetarskap kännetecknas av delaktighet, ansvarstagande och kompetens. Du ska ha en förmåga att samarbeta så att alla kan bidra med sina idéer, kunskaper och erfarenheter. Du har ett professionellt förhållningssätt och bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö. Som person är du också delaktig i utvecklingen av både din egen och organisationens kompetens.
ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.
Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.
Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.