OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.
Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta med och utveckla verksamhet inom Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och socialpsykiatri inom Socialtjänstlagen (SoL)? Då har vi rätt uppdrag för dig!
Uppdraget som enhetschef innefattar ansvar för flera enheter. Du leder och utvecklar verksamheten mot uppsatta mål för att skapa god kvalitet. Ni utgår från brukarens fokus när du och dina medarbetare omsätter politiska beslut till en bra verksamhet. Du har personal-, ekonomi-, kvalitets- och verksamhetsansvar och ingår i ledningsgruppen för funktionsstöd. Funktionsstöds enhetschefer är ett gäng som har roligt ihop, har nära samarbete och sitter i samma lokal.
För oss är det viktigt att du trivs och vi hjälper dig gärna med boende om du flyttar hit. Du kommer få den introduktion du behöver och som chef i Kramfors kommun kommer du att ingå i ett chefsutvecklingsprogram. Där du får möjlighet till samarbete och utbyte av erfarenheter med chefer i andra delar av kommunen på våra gemensamma chefsdagar.
KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning, t.ex. socionomutbildning eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Vi ser gärna att du har ledarerfarenhet och det är meriterande med erfarenheter från liknande verksamhet. Du har god självkännedom, en öppenhet för att skapa delaktighet samt en förmåga att planera, organisera, leda, och ta nödvändiga beslut för verksamhetens utveckling. Du uppskattar utmaningar och arbete i förändring. Du har även en förmåga att skapa gott arbetsklimat samt goda relationer till verksamhetens kunder och samarbetspartners. Erfarenhet av arbete inom Funktionsstödsområdet samt kunskap om NPF och IF är meriterande.
Vi förutsätter att du har god datavana då vi använder oss av olika datoriserade verksamhetssystem. Körkort B är ett krav samt goda svenskkunskaper i tal och skrift.
ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Urvalet hanteras löpande och intervjuer kan komma att hållas innan ansökningstiden löpt ut.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!
Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html