OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.
Vill du vara en av våra nyckelpersoner
Vill du vara med i vår spännande verksamhet och få förmånen att leda, planera och utveckla vår LSS-verksamhet? Vi söker nu en enhetschef till vårt team inom enheten LSS/Soc psykiatri med ansvar över gruppbostäder
Som enhetschef hos oss ingår du i ett team av 11 enhetschefer inom LSS/Soc psykiatrin, vilket innebär dagligt stöd och samverkan. I rollen som enhetschef har du även stöttning av närmste chef i form av kontinuerliga strategisamtal samt av olika stödfunktioner i form av bemanningsenheten, ekonomiadministratörer, stödpedagoger etc. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.
Arbetsuppgifter
Som enhetschef inom LSS erbjuder vi dig ett spännande, självständigt och varierande arbete där det ställs krav på god samarbetsförmåga både internt och externt.Du kommer i ditt uppdrag som enhetschef vara ansvarig för att, utifrån uppsatta mål driva ett antal välskötta verksamheter samt ansvara för kvalitativa och ekonomiska resultat i balans. Du arbetar i enlighet med lagstiftning, riktlinjer och övriga styrdokument som bas för att leda verksamheterna. Du är ansvarig för att enheten är en attraktiv arbetsplats, där du motiverar och engagerar dina medarbetare och får alla att arbeta mot gemensamma mål med brukaren i fokus. Du har ett helhetsansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. I arbetet ingår även utåtriktad samverkan i form av kontakt med brukare, anhöriga och företrädare.
Andra uppdrag som ingår i tjänsten är:
• Ansvara för systematiskt arbetsmiljöarbete och rehabilitering.
• Bemanningsplanering och schemaläggning.
• Administration i olika system förekommer i det dagliga arbetet.
Kvalifikationer
• Högskoleutbildning med inriktning ledarskap så som sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet, beteendevetarprogrammet, sjuksköterskeprogrammet eller annan utbildning som anses likvärdig.
• Erfarenhet från tidigare ledarskapsbefattningar med personal- och budgetansvar ses som meriterande.
• Erfarenhet från tidigare befattningar inom omvårdnadsarbete samt kunskap inom funktionshinderområdet ses som meriterande.
• Lyhörd samt förmåga att skapa trygghet och motivera medarbetare att arbeta utifrån verksamhetens och den enskildes behov.
• Ha förmåga att driva förändringsprocesser med brukaren i fokus.
• Ekonomiskt förhållningssätt och en god förmåga att prioritera och organisera.
• Goda kunskaper i bemanningsplanering och schemaläggning.
• God förmåga att kommunicera samt samarbeta med såväl interna som externa kontakter.
• Vana att arbeta med system för verksamhetsstöd så som exempelvis; Heroma, Procapita samt TimeCare pool.
Vi förutsätter att du har körkort och tillgång till egen bil.
Anställningsvillkor
Tillsvidare, heltid måndag-fredag. Tillträde enligt överenskommelse. Ange löneanspråk.
Kontaktperson
Tf. verksamhetschef Elisabeth Karlsson 0240-86000 växel
Facklig kontaktperson
Kommunal 0240-860 00 växel
Vision 0240-860 00 växel
Ledarna 0240-860 00 växel
Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 20/4-2020. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsföretag.
Varmt välkommen med din ansökan!