OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Välfärd Gävles 3 300 medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!
ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett varierande, innehållsrikt och meningsfullt arbete där vi gemensamt tar ansvar för individens bästa och gör skillnad i människors liv? Då är det här arbetet för dig!
Gör Gävle bättre tillsammans med oss!
Som enhetschef ska du verkställa beslut, leda och följa upp verksamheten.
I rollen ansvarar du för planering, styrning, ledning, uppföljning och utveckling av verksamheten utifrån politiskt satta mål och andra styrdokument. Du har fullt verksamhetsansvar vilket innebär att du ansvarar för ekonomi, medarbetare och arbetsmiljö samt leder och fördelar det dagliga arbetet.
Du ansvarar för att dina medarbetare har en god arbetsmiljö och att ni följer rådande lagstiftning, riktlinjer och policys. Genom att du tar tillvara på medarbetarnas kompetenser skapar du engagemang och delaktighet
Du rapporterar till verksamhetschefen och ingår tillsammans med övriga enhetschefer i verksamhetsområdets ledningsgrupp. I ledningsgruppen har du en aktiv och viktig roll för att utveckla verksamheten inom personlig assistans.
KVALIFIKATIONER
Du har en högskole- eller universitetsutbildning, troligen inom hälso- och sjukvård/social omsorg, eller annan utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Du är en trygg och erfaren chef/ledare med goda kunskaper och erfarenheter av ekonomi och personalfrågor.
För att lyckas i tjänsten ser vi att du kommunicerar på ett förtroendegivande sätt så att ditt budskap når fram. Du är lyhörd och lösningsorienterad och har förmåga att engagera dina medarbetare och lyfta fram verksamheten så att medarbetarna känner stolthet. Du är flexibel och kan snabbt ställa om och ta beslut utifrån kundens och verksamhetens behov. Du har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer, och bygger ett förtroendefullt klimat för samarbete och samverkan både internt och externt. Det är även viktigt att ha en god förmåga till att organisera och prioritera på ett effektivt sätt.
Kvalitet, bemötande och samarbete är de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund. För dig är det självklart att utgå från den i mötet med kunder, anhöriga och varandra.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.