OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sociala omsorgsförvaltningen arbetar med stöd- och hjälpinsatser inom funktionshinderområdet/LSS. Förvaltningen bedriver gruppbostäder, servicebostäder, daglig verksamhet och sysselsättning samt personlig assistans, korttid, avlösning, ledsagning och kontaktpersoner. Förvaltningen ansvarar även för Socialpsykiatrin och boendestöd. Under förvaltningen bedrivs också hälso- och sjukvårdsteamet samt myndighetsutövningen för förvaltningens målgrupp. Vi sitter i lokaler mitt i centrala Borås. Förvaltningen består idag av ca 900 anställda och 47 chefer.
Funktionshinderverksamheten i Borås Stad syftar till att personer med varaktiga och betydande funktionsnedsättningar ska få möjlighet att i största möjliga utsträckning leva som andra. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv.
Områdesledning består av 10 enhetschefer inom verksamhetsområdet som är personlig assistans och daglig verksamhet/ sysselsättning. Avdelningen söker nu en ny kollega inom personlig assistans som bidrar med engagemang och inspiration. Vi är ett lösningsfokuserat och engagerat team och har ett nära samarbete inom avdelningen.
Verksamhetens mål är att erbjuda stöd och omsorg av god kvalitet för våra brukare. Som enhetschef ansvarar du för planering, genomförande och utveckling av verksamheten. Du har arbetsmiljöansvar samt personal- och budgetansvar.
Tjänsten innebär samarbete och samverkan såväl internt som externt. Vi erbjuder en tjänst som passar dig som blir stimulerad av utvecklingsarbete och vill arbeta mot uppsatta mål både på enhetsnivå och övergripande.
Vi söker dig som har en adekvat högskoleutbildning, med som lägst en kandidatexamen, som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har tidigare erfarenhet av chefsuppdrag inom funktionshinderområdet där du har haft fullt budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av området personlig assistans. För oss är det viktigt att du har helheten i fokus och som ledare ska du kunna skapa engagemang i arbetsgruppen och driva utvecklingen av verksamheten framåt. Du är en positiv person som ser möjligheter före hinder. Körkort är ett krav.
Utöver de sedvanliga förmånerna som friskvårdsbidrag, semesterväxling och personalklubb med mera, så erbjuder vi ett meningsfullt arbete i en engagerad chefsgrupp där du gör skillnad var dag för människor i behov av stöd.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.