Enhetschef inom Sociala sektorn

Enhetschef inom Sociala sektorn

Arbetsbeskrivning

Leksands kommun är rätt plats för dig som vill bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utvecklas inom ditt område och arbeta med Sveriges viktigaste jobb. Vår värdegrund hjälper dig i ditt dagliga arbete genom att visa vad som är viktigt och hur vi ska förhålla oss till varandra och dem vi är till för. Vår vision berättar vart vi är på väg.

Vill du vara med och påverka och bidra till den fortsatta utvecklingen inom sociala sektorn, avdelningen funktionshinder & stöd, kan det här vara tjänsten för dig! Inom avdelningen funktionshinder & stöd ingår LSS-insatser, socialpsykiatrin samt öppenvården.

Dina arbetsuppgifter
Du leder, utvecklar och följer upp arbetet inom din verksamhet och ansvarar för att verkställa beslut enligt gällande lagstiftning, mål, riktlinjer och policys.

Du ingår i ledningsgruppen inom sociala sektorn. Tillsammans med kollegor, medarbetare och verksamhetschef hittar du nya vägar och arbetssätt för att utveckla såväl verksamhetens innehåll som dina medarbetares arbetsmiljö.

Som enhetschef har du förmågan att stimulera, engagera och motivera dina medarbetare till förnyelse och utveckling genom att vara ett gott föredöme. Du har lätt för att skapa relationer, lyssnar och ger stöd samt uppmuntrar till delaktighet och kreativitet. Du är prestigelös som person och har förmåga att prioritera och fatta beslut, är resultatinriktad och skapar förutsättningar för arbetsglädje genom din tydlighet.

Ett uppdrag inom sociala sektorn innebär också ett arbete där du som person har stora möjligheter att påverka utvecklingen tillsammans med erfarna och kompetenta medarbetare som vill vara delaktiga i den gemensamma riktningen.

Tjänsten är heltid och tillsvidare. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Om arbetsplatsen
Sociala sektorn i Leksands kommun är i en utvecklingsfas där vi inte bara vill vara i framkant utan även leda den framtida utvecklingen. Den ambitionen innebär att vi satsar på ny teknik, kompetenshöjande åtgärder och evidensbaserade arbetssätt. Vi har som mål att vara en attraktiv arbetsgivare som utvecklar, motiverar och behåller våra medarbetare.

Din profil
Du har relevant högskoleutbildning inom exempelvis socialarbetarprogrammet, sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du behöver ha dokumenterad erfarenhet av ledarskap och vara väl förtrogen med de lagar och föreskrifter som styr verksamheten.

Som person är du en tydlig och självgående ledare med god samarbetsförmåga och stort engagemang. Vidare har du en vilja att leda samt att utveckla verksamheten och dess medarbetare. Du har en personlig mognad, är stabil och trygg i ditt ledarskap. Du är lyhörd med en öppen och rak kommunikation som fokuserar på helheten och sakfrågor.  Vidare har du lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Som enhetschef arbetar du lösningsfokuserat och har förmågan att både vara strukturerad och flexibel i en mål- och resultatinriktad verksamhet. Dessa förmågor krävs för att uppnå de politiska- och verksamhetsspecifika målen. Du har ett strukturerat arbetssätt och en hög ekonomisk medvetenhet.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vi erbjuder dig 
För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift.

Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs 

För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se

Din ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev.

Sista ansökningsdatum
Din ansökan vill vi ha senast 1 mars 2020.

Rekrytering kommer att ske fortlöpande under rekryteringsprocessen.

Du söker via vår hemsida www.leksand.se/lediga jobb. Bifoga personligt brev och CV.

Tillsättning sker efter överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Fackliga representanter nås via Leksands kommuns växel, 0247-800 00

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Granath-Nilsen, Ansvarig chef
0247-805 67
Carina Stegeborn, (facklig) Facklig representant
0247-802 95
Pia Eriksson-Lundström, Ansvarig chef
0247-801 58
Rigmor Bewö-Lundblad, Ansvarig chef
0247-806 07
Karin Elfving, Ansvarig chef
0247-805 46
Maria Thulemark, Ansvarig chef
0247-801 17
Ing-Marie Ludvigsson, Ansvarig chef
0247-804 61
Annica Sandy Hedin, Ansvarig chef
0247-801 79
Anders Östberg, Ansvarig chef
0247-802 34
Lena Andersson, Ansvarig chef
0247-806 60

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Leksands kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2020
  • Ansök senast: 1 mars 2020

Besöksadress

Kommunhuset Torget 5
None

Postadress

Personalavdelningen
2029, 79380

Liknande jobb


16 december 2024

16 december 2024

16 december 2024