Enhetschef It-support

Arbetsbeskrivning

Chalmers It-avdelning söker en enhetschef som är en utpräglad lagspelare och upplever glädje i att se andra lyckas. Vi söker dig som vill driva enhetens verksamhetsprocesser och arbetssätt framåt i enlighet med högskolans mål och visioner.

Information om avdelningen
It-avdelningen på Chalmers är en heltäckande IT-organisation som har hand om Chalmers gemensamma IT-system och levererar IT-stöd till hela verksamheten. Medarbetarna deltar regelbundet i spännande projekt och utvecklar och förvaltar lösningar för såväl utbildning som forskning. Avdelningen består idag av ca 90 medarbetare fördelade på fem enheter på Chalmers båda campus.

En av dessa fem enheter är It-Support, som i dagsläget består av ca 24 medarbetare, med uppdrag att leverera användarstöd och it-Support till anställda och studenter på Chalmers båda campus. Enhetens medarbetare levererar support via telefon, mejl, i fysisk helpdesk samt på plats hos användaren. Vi ansvarar också för avdelningens användarkommunikation i form av driftstörningsinformation, informationssidor och självhjälpsguider.

Beskrivning av tjänsten
Som chef för enheten It-support har du det övergripande ansvaret för enhetens utveckling och leverans. Du ansvarar för att driva enhetens verksamhetsprocesser och arbetssätt framåt. Du leder och coachar dina medarbetare i enlighet med enhetens, avdelningens och Chalmers gemensamma mål. Du förväntas vara enhetens och avdelningens representant i olika sammanhang.

I rollen ingår arbetsmiljöansvar och budgetansvar. Du ingår i IT-avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till It-chef. Enhetens medarbetare finns idag på två campus i centrala Göteborg (Lindholmen och Johanneberg). För närvarande finns det två teamledare i enheten. Dessa har ett operativt ansvar för den dagliga bemanningen på respektive campus.

Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom it eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer är relevanta. Det är meriterande om du har en ledarskapsutbildning, ITIL eller akademisk examen inom it. Du har erfarenhet från att ha arbetat i en support- och/eller serviceorganisation, gärna i en ledande roll och med It-support. Du har en god förståelse för hur en serviceorganisation fungerar. Meriterande är om du har chefserfarenhet eller annan ledarerfarenhet (projektledare, teamledare, förvaltningsledare eller liknande) och där du hanterat svåra samtal med medarbetare och kunder, samt har erfarenhet från att ha rekryterat personal med goda resultat. 

Som person har du en personlig trygghet och en god självkännedom. Du är en god kommunikatör med förmågan att lyssna och förstå, samt kunna kommunicera budskap på ett lättbegripligt och attraktivt sätt. Du är en bra ledare som har en förmåga att få medarbetare att arbeta tillsammans mot gemensamt uppsatta mål. Du har förmåga till helhetssyn och fastnar inte i detaljer, och du kan vid behov delegera och be om hjälp. Du är ordningsam och noggrann med en väl utvecklad förmåga att planera, genomföra och följa upp. 

Att arbeta på Chalmers
Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid.
Våra förmåner för anställda omfattar bland annat:
⦁ Flexibilitet att arbeta på distans.
⦁ Semester upp till sju veckor per år.
⦁ Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid.
⦁ Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid.

Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med Namn, Ref 20230069 och dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:

CV

Personligt brev
• 1-2 sidor

Övrigt (valfritt)
• Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag: 16 februari, 2023.

Vid frågor, vänligen kontakta
tf. IT-chef Philip Jirevall, IT-avdelningen,
Email: philip.jirevall@chalmers.se
Telefon: 031-772 6674

Enhetschef Nilu Thunell, IT-avdelningen
Email: nilu.thunell@chalmers.se
Telefon: 031-772 1042

*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***
 


Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom sex styrkeområden; Energi, Hälsa och teknik, Informations- och kommunikationsteknik, Materialvetenskap, Produktion och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Chalmers Tekniska Högskola AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2023
  • Ansök senast: 16 februari 2023

Besöksadress

412 96 Göteborg 41296 Göteborg
None

Postadress

Chalmersplatsen 4
Göteborg, 41296

Liknande jobb


Driftansvarig

Driftansvarig

11 november 2024

7 november 2024

31 oktober 2024

Platform Owner

29 oktober 2024