OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort driv och engagemang för hållbar samhällsutveckling! Vill du vara med och utveckla framtidens VA-bolag? Trivs du i en föränderlig miljö där du får jobba nära ihop med ditt team med kunden i fokus? Då kanske du är vår nya enhetschef på Mälarenergi Vatten AB!
Om arbetsplatsen
Hallstahammar, Surahammar och Västerås har beslutat att bilda ett gemensamägt VA-bolag med syftet att säkerställa en organisation som är hållbar över tid för samtliga ägarkommuner., bolaget blir ett dotterbolag inom Mälarenergi koncernen. Därför startar nu arbetet med att bemanna organisationen.
Inom VA-bolaget kommer man att stå för produktion och distribution av dricksvatten och avloppsrening. Vidare ska VA-bolaget utföra drift, underhåll och utveckling av anläggningar och nät, exploatering samt projektgenomföranden i de tre kommunerna.
Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som enhetschef för kund och hållbarhet är att säkerställa god kommunikation med kunder och myndigheter genom att utveckla VA-bolagets kundrelationer för att säkra hög kundnöjdhet samt upprätthålla hållbarhetsarbetet inom VA-bolaget. Syftet med ansvarsområdet är att säkra kommunikation med VA-bolagets kunder och myndigheter. I din enhet ingår VA-bolagets hållbarhetsgrupp som arbetar både internt och mot kunder i syfte att upprätthålla god arbetsmiljö, miljö- och kvalitetsmål samt gällande lagkrav. Hållbarhetsarbetet och kundfokus genomsyrar all verksamhet i VA-bolaget. Information och kommunikation med kunder och intressenter syftar till att utveckla kundernas förståelse och engagemang avseende kundens bidrag till att VA-bolaget ska kunna upprätthålla leveranssäkerhet samt god vattenrening av dricksvatten och avloppsvatten.
Det gör du tillsammans med dina medarbetare genom att bedriva ett tydligt, närvarande och inspirerande ledarskap. Du driver enhetens utveckling och tar fram samt arbetar mot mål, både på enhets- och individnivå.
Som enhetschef på VA-bolaget ingår du i avdelning Kund och Kvalitets ledningsgrupp där du tillsammans med övriga ledare tar ett övergripande ansvar för företagets mål och långsiktiga utveckling, du rapporterar till avdelningschefen.
Din profil
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning inom naturvetenskap, samhällsbyggnad eller motsvarande. Vi ser att du har erfarenhet och brinner för att jobba kundnära inom hållbarhet, miljö och arbetsmiljö, har du erfarenhet från VA-branschen ser vi det som meriterande. Du har arbetat som chef, är van att leda och har en god teknisk förståelse inom området samt har vanan att jobba i en föränderlig miljö och med ett tydligt hållbarhets- och kundfokus.
Genom mod, engagemang och transparens identifierar du mål, strategier och handlingsplaner tillsammans med dina medarbetare. Det med syfte att ge organisationen och dina medarbetare det bästa förutsättningarna för att lyckas med att nå resultat, leverans och utveckling. Som person är du trygg i dig själv, lyhörd och kommunikativ.
Du identifierar dig med våra värderingar, Vi vill framåt, Vi är modiga och Vi bryr oss.
Övrigt
På Mälarenergi brukar vi säga att det börjar hos dig! Medarbetare som mår bra kan också prestera därefter. Vi tycker det ska vara lika bra för hälsan som karriären att jobba hos oss. Därför erbjuder vi en säker och sund arbetsplats med trygga arbetsvillkor där alla medarbetare får möjlighet att utvecklas.
Det är vi på Mälarenergi som förser dig med allt det där som gör livet bekvämt; el, värme, vatten och fiber. Dygnet runt, året runt. Tillsammans gör vi skillnad - för miljön och samhället. För att vi bryr oss om framtiden!
Vårt fokus är att leverera hållbar infraservice och att bidra till vårt samhälle, och vi gör det på ett så hållbart sätt som möjligt genom att ta utgångspunkt hos kunden i allt vi gör.
Mälarenergi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Denna tjänst är placerad i säkerhetsklass 3 och säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vårt koncernspråk på Mälarenergi AB är svenska.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
Läs mer: Karriär och utveckling hos Mälarenergi AB.
Om Mälarenergi AB
Vill du göra skillnad där du är?
På Mälarenergi är vi över 700 medarbetare som hela tiden jobbar med att göra din och hundratusentals andra människors vardag i Mälardalen bättre. Ett arbete som bidrar till att göra närområdet, samhället – ja, till och med världen – lite bättre. Våra produkter och tjänster utgör grunden i flera viktiga samhällsfunktioner, som energi -, vatten – och bredbandslösningar.
Dessutom säljer vi el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Wallström