OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare.
Teknik i Väst är ett resursbolag som ägs av Arvika och Eda kommuner.
Bolaget ansvarar för vatten och avlopp, renhållning och gatudrift i båda kommunerna samt elnät, fjärrvärme, fiber, sol- och vattenkraft i Arvika kommun. Vår vision är att vara ett föredöme som samhällsnyttigt bolag och vi får fina resultat i både medarbetar- och kundundersökningar, vilket vi är mycket stolta över. Tillsammans bidrar vi till en bekväm vardag för dem som verkar och lever i Arvika och Eda kommuner.
Kund- och marknadsenheten är en ny enhet som bildats för att nå ökad samverkan mellan kundservice och marknad. Enheten består idag av fem kundservicemedarbetare och tre medarbetare inom marknad.
Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag blir att leda och fördela arbetet i gruppen. Du har personal-, budget- och arbetsmiljöansvar och du kommer att få vara med och utforma arbetet inom enheten från start. I din roll kommer du även att delta operativt i arbetet med kundservice och förekommande marknadsaktiviteter. Du kommer att arbeta med marknadsplaner, säljaktiviteter, webbansvar och beställning av informations- och kommunikationstjänster. Att vara systemägare av kundsystemet är också något som ingår i tjänsten. Utvecklingen går fort inom branschen och som chef har du ansvar för att enheten hänger med i denna utveckling och driver utvecklingsarbetet framåt.
Kvalifikationer
Du har en relevant eftergymnasial utbildning, såsom yrkes- eller högskoleutbildning inom marknad/kund alternativt erfarenhet som bedöms likvärdig. Vi ser att du har ledarerfarenhet och erfarenhet av arbete med kundkontakter. Rollen kräver att du har grundläggande kunskaper om ekonomi och budgetarbete samt ett intresse för utvecklingsarbete. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av förändringsarbete.
Som person ser vi att du besitter en mycket god samarbetsförmåga, att du är relationsskapande och har en förmåga att leda, motivera och samordna. Det krävs att du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete samt att du är utvecklingsinriktad och kreativ. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
För att lyckas i rollen krävs även att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, samt att du har goda kunskaper i engelska. Du har god datorvana.
Övrigt
Arvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.