Enhetschef Kundcenter till Jönköping Energi

Enhetschef Kundcenter till Jönköping Energi

Arbetsbeskrivning

Har du en bakgrund inom kundservice och försäljning och vill ta nästa steg i enhetens utveckling tillsammans med oss och våra kunder? Till tjänsten som chef Kundcenter söker vi en erfaren ledare med goda erfarenheter kring förändringsledning och digitalisering. Du kommer arbeta med ett starkt varumärke och erbjudande inom energi, kommunikation och hållbarhet. 

Kundcenter hos Jönköping Energi får genomgående höga betyg av kunderna. Arbetet präglas av proffsighet och hög servicegrad. För att bibehålla detta hos våra kunder och medarbetare krävs fortsatt utveckling. Är du en trygg och omtänksam ledare som utmanas av att utveckla verksamhet och coacha ett engagerat team till en ännu högre nivå? Då kan du vara den person vi söker till tjänsten som chef för Kundcenter hos Jönköping Energi. 

Arbetsuppgifter
Som chef för Kundcenter ansvarar du för en verksamhet med stor betydelse för vår digitala resa och kundrelationer - idag och i framtiden. Jönköping Energi möter idag en marknad där det blir allt viktigare att ha förmåga att leverera lösningar inom nya områden i kombination med hög tillgänglighet, professionellt bemötande och hög service, både personligt och digitalt. 

Enheten Kundcenter som du kommer leda är ansvarig för att driva och utveckla bolagets gemensamma kundservicefunktion för alla kunder samt enklare försäljning mot privatkunder och mindre företag. Du kommer leda ett härligt team med kundfokus och ha personalansvar för 13 erfarna och engagerade medarbetare uppdelat på två team med sälj- respektive kundserviceinriktning. Till din hjälp har du två erfarna teamledare som blir din förlängda arm. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: 


• leda och utveckla enheten Kundcenter 
• ansvara för kundvård och försäljning  
• sätta mål och skapa mätbara resultat 
• driva i såväl vår digitala förändringsresa som i det dagliga kundservice och säljarbetet 
• utveckla gruppens arbetsprocesser och driva förbättringsarbete 
• delaktig i lansering och försäljning av såväl befintliga som nya erbjudande

Du ingår i ansvarsområde Kundrelationers ledningsgrupp och rapporterar till ansvarsområdeschef Kundrelationer. Inom ledningsgruppen arbetar vi tillsammans som ett team för att nå våra gemensamma mål och utveckla ansvarsområdet tillsammans med våra medarbetare. 

Din profil
Du som söker har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot t.ex. försäljning eller ekonomi eller annan erfarenhet vi bedömer likvärdig. Du har också gärna utbildning inom ledarskap och projektledning. För att lyckas i rollen tror vi att du har flerårig dokumenterad erfarenhet av ledarskap i någon form, men det vi tror är allra viktigast är ett stort intresse för och kunskap om förändringsledning och digitalisering. Vi tror att du även har god kunskap om utveckling av kundflöden, CRM, digitalisering och effektivisering såsom marketing automation.

Som person är du en engagerad ledare som har lätt för att se helheten och du står för ett modernt, kommunikativt coachande ledarskap och du motiveras av mål och resultat. Du vill leverera en god service, både genom väl beprövade processer och effektivt kundservicearbete. Vidare har du god förståelse för digitalisering som ett sätt att möjliggöra moderna och utvecklade arbetssätt. Du drivs av mål och att förändra verksamheten utifrån krav och behov inom såväl bolaget som från omvärlden samt av att utveckla verksamheten tillsammans med organisationen och dina medarbetare.  

Med din kommunikativa förmåga får du dina medarbetare att visa ett stort engagemang i varje kundmöte för att utveckla och stärka kundrelationerna. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och drivkraft att leda i förändring med kunden och medarbetaren i fokus. Branscherfarenhet och B-körkort är meriterande. 

Låter det som en intressant roll? För rätt person innebär rollen en spännande och utvecklande roll hos en attraktiv och stabil arbetsgivare med lokal förankring, ett bolag med god ekonomi som satsar och aktivt bidrar till utvecklingen av samhället i Jönköpingsregionen. 

Detta erbjuder vi dig!
Hos oss får du goda anställningsvillkor och personalförmåner och möjligheter till att utvecklas tillsammans i en trygg och innovativ bransch. För oss är det viktigt att du får en bra introduktion och säkerhet och kvalitet är våra prioriteringar i allt vi gör. Du kommer få vara med på en spännande utvecklingsresa på en arbetsplats med en gemenskap som bara kan upplevas.

Om Jönköping Energi
Nu och i framtiden har vi vår bas i infrastruktur och produktion. Vi är en samhällsviktig verksamhet och en lokal aktör som drivs av att skapa effektiva och innovativa energi- och kommunikationslösningar till våra kunder för att bidra till ett hållbart samhälle. Medarbetarnas kompetens och lokalkännedom säkerställer leveranser och tjänster med hög kvalitet. Vi är och kan vara stolta över det vi tillsammans åstadkommer! Vår vision är En god kraft för ett gott samhälle.

Mer information
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 7 mars 2021. 

I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Inledande digitala intervjuer med Randstad är planerade att hållas under vecka 10.

För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Victoria Reeve victoria.reeve@randstad.se 

För fackliga frågor kontakta Joakim Engdal, SEKO, på tel. 036-19 18 44, Stefan Seppas, Vision, på tel. 036-10 82 64 eller Agata Zietek, Sveriges Ingenjörer, på tel. 036-10 32 08.

 

Inför varje rekrytering tar vi beslut om vilka rekryteringskanaler vi ska använda och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköping Energi AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2021
  • Ansök senast: 7 mars 2021

Liknande jobb