OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Motiveras du av att arbeta med att skapa förutsättningar för att få nöjda kunder, ha dialog med kunder, etablera strukturer för samverkan och förädla kundupplevelsen? Då kan detta vara något för dig!
Enheten för kundmöte är en del av den nya avdelningen för kundmöte, tjänsteutveckling och anslutning inom verksamhetsområde Myndighetsservice.
Vi behöver nu förstärka med en enhetschef som kommer ansvara för denna enhet.
Enheten består idag av fem verksamhetspecialister, fem kundansvariga, tre kundadministratörer och en förvaltningsledare som rapporterar direkt till dig i din roll som enhetschef. Enheten har ett samlat ansvarar för verksamhetsområde myndighetsservice kunder, kundkommunikation, kundundersökningar och interna samt externa kundbeställningsprocesser. Enheten ansvarar även för att stötta tjänsteproducerande avdelningar med att granska användarhandledningar, skapa filmer och att utveckla och arbeta med kundinformation på vår kundportal, ta fram statistik, delta i anslutningsprojekt samt förvaltning inom ärendehantering
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som enhetschef kommer du leda, planera och samordna och utveckla din enhet. Du har personal-, arbetsmiljö- budget- och resultatansvar samt ansvar för att din enhet når uppsatta mål. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp.
Dialogen med våra kunder är en viktig del för att säkerställa nöjda kunder samt att fånga in framtida behov och öka tjänsteleveransen till kunderna. Du ansvarar för att arbetet med våra befintliga kunder inom tjänstesamverkan fungerar väl och att driva och följa upp arbetet med våra kundundersökningar samt att genomföra externa samverkansaktiviteter.
Även den interna dialogen inom Statens servicecenter är viktig för att tillsammans skapa nöjdare kunder. Du ansvarar också för att skapa förutsättningar för intern samverkan. Vidare ansvarar du för att skapa förutsättningar till att förvaltningen inom ärendehantering och kundmöte via vår kundportal och telefon fungerar väl
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig
• Minst fem års erfarenhet som chef med personal-, arbetsmiljö- och verksamhetsansvar
• Minst fem års erfarenhet av att arbeta med kunder på taktisk/ strategisk nivå
• Minst fem års erfarenhet av att etablera interna strukturer för att få nöjda kunder
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att leda utifrån tillitsbaserad styrning och ledning
• Att kommunicera på ett sätt som skapar engagemang
• Att göra tydliga prioriteringar
• Att våga fatta beslut för att uppnå resultat
• Att bidra till ett gott samarbete och skapa förtroende för såväl dina kollegor, kunder som externa aktörer
• Kommunicera väl på svenska i tal och skrift
Det är meriterade om du har:
• Minst tre års erfarenhet av att arbetat som chef inom shared servicecenter eller motsvarade kundcenter
• Minst tre års erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet
• Erfarenhet av arbete i produktion med administrativa tjänster såsom lön och/eller redovisning/e-handel
• Erfarenhet av arbete med kundkontakter
Övrigt
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Anställningen är placerad i Gävle, Stockholm eller Östersund
Resor förekommer inom Sverige
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär löpande registerkontroll hos Säkerhetspolisen.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 6 juni, 2024. Vi planerar att påbörja intervjuerna under v.24.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Statens servicecenter
Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter.
Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv.
Läs gärna mer om oss här.
Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.