OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för service och kundmöten som förenklar människors vardag och inspirerar dem till att uppnå sina drömmar? Då väntar ett spännande uppdrag som enhetschef för Varbergs kommungemensamma kundservice. Funktionen, som ska bli den naturliga vägen in till kommunens alla verksamheter, slår upp portarna den 1 februari 2018. Du får vara med att bygga upp och utveckla en helt ny verksamhet tillsammans med dina ca 16 medarbetare. Det gör du bland annat genom att stötta, entusiasmera och inspirera men också genom att sätta och följa upp verksamhetens tydliga mål.
Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. Vi hoppas du vill vara med och förenkla människors vardag och hjälpa dem att uppnå sina drömmar. Serviceförvaltningen i Varbergs kommun är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för många av kommunens stödprocesser. De andra förvaltningarna är våra kunder. Vi är ca 400 anställda och omsätter ca 600 mkr per år. Förvaltningen består i dagsläget av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-service
• Kundservice
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef har du ekonomi-, personal- arbetsmiljö- och verksamhetsansvar
för kommunens kundservice. Med stort engagemang och mod driver du den affärsmässiga utvecklingen av enheten i relation till beställarna. I arbetet ingår att skapa ett dynamiskt team där kreativitet och förändringsarbete uppmuntras.
Samverkan med såväl interna som externa aktörer är en del av det dagliga arbetet. Du blir en nyckelperson, en kvalitetsgarant och kulturbärare för Varbergs kommun.
KVALIFIKATIONER
Du har för tjänsten relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, chefs- och ledarerfarenhet samt erfarenhet från arbete i kontaktcenter/kundtjänst. Du är serviceinriktad och har stort kundfokus.
Som ledare är du en god kommunikatör, är lyhörd och har ett öppet förhållningssätt gentemot dina medarbetare. Du bidrar med energi och engagemang och har förmåga att tänka nytt. Du är uppmuntrande, modig, lösningsinriktad och arbetar aktivt med att utveckla både medarbetare och verksamhet.
Att arbeta för helheten är en självklarhet och i detta är du strategisk, drivande, självständig och tydlig. För dig är det en positiv och spännande utmaning att sammanlänka kommunens olika verksamheter för att kunna ge bästa möjliga service till de som vi finns till för.
Du talar och skriver både svenska och engelska. Har du erfarenhet från offentlig sektor ser vi det som meriterande.
ÖVRIGT
Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Olson
0340-88339
Lotta Olanya
0340-88324
Johannes Hjelte
0340-88729
Suzanne Persson
0340-87182
Britt-Marie Theliander
0340-88726
Helén Albino Andersson
0340-883 53
Sophia Ånhed
0340-697174
Jaroslava Nilsson
0340-697183
Kommunals exp.
0340-885 35
Enhetschef Ronny Arvidsson
0340-882 40