Enhetschef Kundservice

Enhetschef Kundservice

Arbetsbeskrivning

Göteborg är mitt uppe i ett stort stadsutvecklingssprång. Vår stad växer varje år och har ambitioner att fortsätta växa som regionens kärna. Trafikkontoret har en central roll i utvecklingen av staden, men också att förvalta den befintliga staden. Idag är vi ca 470 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och verksamma. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en stad för alla.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu enhetschef till en av avdelningen serviceresors sju enheter, kundservice. På kundservice jobbar ca 15 medarbetare för att svara på frågor från sökande, resenärer och andra intressenter kring frågor inom hela serviceresors verksamhetsområde och med bokning av fasta resor, skolskjuts och till daglig verksamhet.

Genom ett coachande förhållningssätt stödjer du dina medarbetare i deras uppdrag och utveckling och du verkar för en god arbetsmiljö. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp liksom i förvaltningens chefsgrupp. Där förväntas du bidra i arbetet med trafikkontorets och serviceresors strategiska frågor utifrån ett helhetsperspektiv och utifrån förvaltningens bärande principer om gemensamma arbetssätt, värderingar och förhållningssätt.

Kundservice huvudsakliga uppgifter:
• Handläggning och utredning av reklamationer och tillbud.
• Utreda resenärers rätt till ersättning utifrån resegarantier.
• Svara på frågor och ge information till sökande, resenärer, uppdragsgivare och andra intressenter inom vårt verksamhetsområde.
• Ansvar för kontakter med kontaktcenter för de uppgifter kontaktcenter hanterar åt serviceresor.
• Uppsökande information inom Göteborgs stad till verksamheter inom vård och omsorg, till föreningar och intresseorganisationer samt på evenemang och mässor.
• Ansvarig för att ge stöd till personer som vill börja resa med kollektivtrafik och flexlinjen.
• Planering av resor och logistik där manuell planering krävs utöver befintligt systemstöd.
• Bokning av skolskjuts, fasta resor, dagvårdsresor och resor till daglig verksamhet.

Enheten deltar även i utbildnings- och uppföljningsaktiviteter relaterat till befintliga trafikavtal.

Tillsammans med dina medarbetare ansvarar du för planering, genomförande, kvalitetssäkring och uppföljning av verksamheten. Du har personal- och arbetsmiljöansvar samt budget och verksamhetsansvar. Du ska utveckla arbetssätt och verksamhet på enheten utifrån ett tydligt kundfokus och i samverkan med andra verksamheter inom serviceresor och trafikkontoret.

Vid förekommande behov ska du handlägga komplicerade och känsliga klagomålsärenden. Du kommer även att ha externa kontakter med färdtjänstens uppdragsgivare.

Vi erbjuder ett spännande uppdrag i en stad med ett mycket omfattande stadsutvecklings- och samhällsbyggnadsuppdrag.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning med lämplig inriktning och erfarenhet av personalledning med verksamhets-, budget- och arbetsmiljöansvar, eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av och förmåga att se helheten och att arbeta med strategiska frågor inom verksamhetsutveckling och förändringsarbete.

Du har erfarenhet av kundservice, kundkommunikation samt handläggning av klagomål. Vi vill att du har god känsla för service och kunden står i centrum för dig. Du skapar goda relationer och är pedagogisk i dina kontakter med kunder och medarbetare.

Vi söker dig som är modig, resultatinriktad, tydlig och lyhörd. Vi vill också att du har en god förmåga att samarbeta och har förståelse för olika synsätt för att kunna skapa gott förtroende i samverkan. Du förstår vikten av att arbeta med att skapa ett bra och utvecklande arbetsklimat genom engagemang, arbetsglädje och samarbete.

Det är meriterande om du har erfarenhet från att ha arbetat med färdtjänst, sjukresor eller andra typer av samhällsbetalda persontransporter (serviceresor).

Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För den här processen kommer vi hantera ansökningar löpande.
Vi tillämpar testning som en del av vårt urvalsarbete.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Trafikkontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 april 2021
  • Ansök senast: 2 maj 2021

Liknande jobb


Team Manager - Linköping

Team Manager - Linköping

14 november 2024

Team Manager Kundservice

Team Manager Kundservice

11 november 2024