OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enhetschef för kundservice, projektledning och planering inom avfallsverksamheten i Örebro kommun
Om tjänsten
Kundservice är en del i Avfallsverksamhet och har som huvudsakligt uppdrag kommunikation och dialog med medborgare och kunder samt att ansvara för vårt verksamhetsutvecklande arbete. I uppdraget ingår även ansvar för upphandling och samordning av de tjänster som utförs av externa entreprenörer/leverantörer.
Enheten består av 14 medarbetare där hälften jobbar i den operativa dialogen med kunder och medborgare. Övriga medarbetare jobbar med utredningar, uppdrag, projekt, etc. inom sitt respektive ansvarsområde.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• leda enheten för måluppfyllelse inom tilldelade resurser
• projekt- och uppdragsägare
• planering och genomförande av enhetens uppdrag genom styrning
• bibehålla struktur och interna informationskanaler
• delta i avfallsverksamhetens ledningsgrupp
• följa upp avtal/utförande entreprenörer och andra samarbetspartners
• upprätta och följa upp enhetens budget och inköp
• bevaka verksamhetens intressen inför förestående flytt till Berglunda
• ge goda förutsättningar och delaktighet för medarbetare att utföra ett gott arbete
• bidra till en god arbetsmiljö och attraktiv arbetsplats
Kompetenskrav
• akademisk examen inom relevant område, alternativt flerårig relevant yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• några års erfarenhet av personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete
• chefserfarenhet från kundservice och/eller avfallsområdet
• goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift
• B-körkort
• mycket goda kunskaper inom Officepaketet
För att lyckas i rollen bör du vara intresserad av miljö-och avfallsfrågor och strävar efter att uppnå god service och kvalitet på det arbete du utför. Vi söker dig som är ansvarstagande, drivande och resultatfokuserad men du är även en positiv person som med en god kommunikativ förmåga uppskattar de sociala kontakterna i samarbetet med såväl kunder som kollegor.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• chefsuppdrag inom offentlig sektor
• kunskap inom projektledning/planering
• erfarenhet av leverantörsrelationer
Omfattning och tillträde
Anställningsform: visstidsanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: snarast - tom 31 juni 2022
Antal tjänster: 1
Tjänsten tillsätts under förutsättningar att erforderliga beslut fattas.
Om arbetsplatsen
Som medarbetare inom Avfall på Tekniska förvaltningen bidrar du till att göra vardagen enklare för örebroarna. Vårt uppdrag är att tillhandahålla en hållbar och tillgänglig avfallshantering som motiverar och gör det enkelt för örebroarna att sortera på rätt sätt. Vi gör det i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv. Hos oss får du en chans att utveckla både dig själv och kommunen. Du uppmuntras att utveckla lösningar som förnyar och överraskar positivt. Är du rätt person att anta utmaningen?
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 12 december.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67