Enhetschef Kundservice till MittSverige Vatten & Avfall

Enhetschef Kundservice till MittSverige Vatten & Avfall

Arbetsbeskrivning

På MittSverige Vatten & Avfall arbetar vi för ett hållbart samhälle. Vår ständiga närvaro hos natur och människor gör att vi har ett stort ansvar och en viktig roll för ett fungerande kretslopp.
I våra tre ägarkommuner Sundsvall, Timrå och Nordanstig bor över 120 000 invånare. Det är för dem, men kanske ännu mer tillsammans med dem, vi arbetar för att driva, utveckla, och bidra med kunskap inom vatten- och avfallsfrågor. Alltid med hållbarhet och miljö i fokus. Våra värdeord – Mod, Öppenhet och Helhetssyn – ska alltid genomsyra verksamheten.

Då vår nuvarande kundservicechef går vidare till nya utmaningar söker vi en ersättare. Enheten för kundservice ligger inom avdelningen för externa relationer där också enheten för kommunikation ingår. Avdelningen har ett strategiskt och operationellt ansvar för utveckling av interna och externa relationer. Den är ett stöd för att företaget utvecklar och vårdar relationer med ägarkommuner, kunder och medarbetare. Avdelningen utgör även stöd i VA- och avfallsjuridik i kundrelationen.
På Kundservice arbetar idag 13 personer inklusive enhetschef och på Kommunikationsenheten arbetar 4 personer inklusive enhetschef.

Varmt välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef rapporterar du direkt till avdelningschefen för externa relationer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Chef för MittSverige Vatten & Avfalls kundservice, med personal- och arbetsmiljöansvar för just nu 13 medarbetare.
• Ansvar för budgetering, planering och uppföljning av verksamhet.
• Ansvarig för utveckling av kundmötet.
• Stöd till affärsområdena Vatten & avlopp och Avfall & återvinning i intäktsbudgetering, prognos och uppföljning.
• Stöd till affärsområdena i avtalsfrågor och taxejuridik.
• Samverkan internt och med leverantörer för kundens bästa.

Kundservice har en första linje som möter kund och hanterar inkommande kundärenden samt en andra linje som hanterar VA-tekniska eller juridiska frågor. Detta sker idag företrädesvis på telefon eller e-post. Kundservice besitter en bred vatten- och avfallskompetens och inkluderar även teknisk handläggning av exempelvis ledningsrätter, mätarbyten och försäkringsärenden. Enheten ansvarar också för fakturering av affärsområdenas samtliga tjänster.

Ledarskap i MittSverige Vatten & Avfall handlar om att få människor omkring sig att med kompetens och engagemang sträva mot samma mål. Vi ger förutsättningar för medskapande och utveckling och möjlighet att växa genom samarbete och erfarenhetsutbyte med chefer i andra delar av företaget.

Vi förväntar oss att du som chef står för ett ärligt och engagerat ledarskap. Vi vill att du ser dina medarbetares potential, stimulerar deras utveckling och att du är tydlig i din kommunikation kring mål, resurser och förväntat resultat och på så vis skapar förståelse och acceptans för fattade beslut.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning, ledarskapsutbildning och B-körkort.

Du har sedan tidigare arbetslivserfarenhet av:
• chefskap med budget- och personalansvar för serviceverksamhet eller liknande
• förändringsledning
• avtalsfrågor
• arbete med uppföljning och prognoser

Det är meriterande om du har en ekonomisk eller juridisk eftergymnasial utbildning och kunskap om kundlösningar för webb och sociala medier.

Du bidrar aktivt till att uppnå företagets gemensamma mål och tar ansvar för att enheten genomför sina uppgifter skickligt, effektivt och med respekt. Din personlighet kännetecknas framförallt av att du är social, strukturerad och kommunikativ. Vidare drivs och motiveras du av arbetsuppgifter som kräver att du är lösningsorienterad och mål- samt resultatinriktad.

Ditt lagarbete präglas av engagemang, samarbete och fokus på lösningar. Du vill ständigt lära och utvecklas, både för egen del och tillsammans med andra. Du försöker tänka utanför de vanliga ramarna och granskar och ifrågasätter invanda mönster.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vill du veta mer:

Annika Ågebrant
Avdelningschef Externa relationer
Telefon: 070- 229 43 45

Rekryteringsspecialist
Servicecenter Rekrytering
Linda Sandwall
070-663 19 89

Fackliga representanter:
Vision Jessica Olsson 076-501 46 15
Ledarna Stefan Hanning 070- 191 62 78

ÖVRIGT
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan senast 28 februari 2023.

Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett stabilt kommunalt bolag med cirka 180 medarbetare. Inom verksamheten finns en hög kompetens och en vilja att vårda samhället ur ett hållbart perspektiv med miljön i fokus. Vårt engagemang återspeglar sig i den stolthet och anda som finns bland våra medarbetare. Utöver detta bedriver vi även ett aktivt hälsoarbete.

Vi välkomnar arbetssökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vår målsättning är att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetare har möjlighet att utvecklas och växa i sin roll.

Drogtest är obligatoriskt vid nyanställning.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MittSverige Vatten och Avfall AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Liknande jobb


22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024

Customer Care Manager To Samsung!

Customer Care Manager To Samsung!

22 november 2024

20 november 2024