Enhetschef kundtjänst

Enhetschef kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Leksands kommun är rätt plats för dig som vill bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utvecklas inom ditt område och arbeta med Sveriges viktigaste jobb. Vår värdegrund hjälper dig i ditt dagliga arbete genom att visa vad som är viktigt och hur vi ska förhålla oss till varandra och dem vi är till för. Vår vision berättar vart vi är på väg.

Vi söker dig som är nyfiken, modig, som har lätt för att skapa goda relationer och som är leveransfokuserad. Du trivs med parallella projekt, tempo och att jobba operativt såväl som strategiskt. Du är serviceinriktad och har inga problem med att hoppa in och hjälpa till där det behövs. Du älskar att arbeta med kommunikation i alla dess former och är en nyfiken person som håller dig uppdaterad på nya idéer då utveckling är viktigt för dig. 

Dina arbetsuppgifter
Huvuduppdraget innebär att leda, fördela och följa upp det dagliga operativa arbetet för kundtjänst samt driva utvecklingsarbetet i kundtjänsten på uppdrag av och i dialog med kommunikations- och beredskapschef. I rollen ingår personal- budget- och arbetsmiljöansvar för kundtjänst. 

Du stöttar kommunikations- och beredskapschefen i arbetet med att identifiera och utveckla digitala processer samt säkerställa att arbetet bedrivs i enlighet med avdelningens plan och mål samt att det regelverk och policys som finns för organisationen efterlevs. 

Kommunens kundtjänst är i startskedet av ett nytt breddat uppdrag såväl internt som externt där enhetschefen för kundtjänst har en central roll för att driva utvecklingen tillsammans med kommunikations- och beredskapschefen. Du kan även komma att avlasta kommunikations- och beredskapschefen i dennes övriga ansvarsområden.  

Om arbetsplatsen
Kundtjänst tillhör sektor verksamhetsstöd. Sektorns uppdrag är att skapa förutsättningar för att kommunen som organisation ska kunna leverera bästa service till de vi är till för. Kundtjänstens uppdrag är att ge medborgare och besökare svar på sina frågor, information och vägledning. Kundtjänst samverkar med organisationens verksamheter för att utveckla och förenkla medborgarens kontakter med kommunen. Just nu pågår ett utvecklingsarbete av kundtjänstens uppdrag med ett utökat fokus även internt gentemot våra chefer.  

Din profil
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område och gärna påbyggnadskurser inom kommunikation/information. Som ledare är du trygg, empatisk och en skicklig organisatör med god strategisk förmåga och dokumenterad ledarerfarenhet med ansvar för verksamhet och budget.  

I ditt ledarskap är du prestigelös, tydlig och målinriktad och har lätt för att anpassa dig till nya förutsättningar och mod att ta tag i svåra situationer. Självklart är du en god kommunikatör och har en bra känsla för service med kunden i fokus.   

Du är självgående och proaktiv samt trivs i föränderliga miljöer och drivs av viljan att förbättra och utveckla. Som person är du strukturerad och har enkelt för att se helheten i processer.  

Du arbetar på uppdrag av kommunikations- och beredskapschef och har utifrån uppdragen förmågan att planera, organisera och prioritera aktiviteter på ett effektivt sätt. Vana av att delta vid och arrangera digitala och fysiska möten är ett måste. Erfarenhet och intresse av processutveckling och verksamhetsförbättringar är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. 

B-körkort är ett krav.  

Befattningen är placerad i säkerhetsklass två och då utförs en säkerhetsprövning med registerkontroll. Personutredning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. 

Vi erbjuder dig
För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift.

Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. 

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information: www.leksand.se/jobbahososs 

För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice: www.rekryteringslots.se

Din ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken. 

Sista ansökningsdatum
Sista ansökningsdatum är 14 februari 2021. Tillsättning sker efter överenskommelse.

Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så fort som möjligt.

Läs mer på www.leksand.se och följ oss på sociala medier.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Granath-Nilsen, Ansvarig chef
0247-805 67
Carina Stegeborn, (facklig) Facklig representant
0247-802 95
Pia Eriksson-Lundström, Ansvarig chef
0247-801 58
Rigmor Bewö-Lundblad, Ansvarig chef
0247-806 07
Karin Elfving, Ansvarig chef
0247-805 46
Maria Thulemark, Ansvarig chef
0247-801 17
Ing-Marie Ludvigsson, Ansvarig chef
0247-804 61
Annica Sandy Hedin, Ansvarig chef
0247-801 79
Anders Östberg, Ansvarig chef
0247-802 34
Lena Andersson, Ansvarig chef
0247-806 60

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Leksands kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2021
  • Ansök senast: 14 februari 2021

Besöksadress

Kommunhuset Torget 5
None

Postadress

Personalavdelningen
2029, 79380

Liknande jobb


Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024