Enhetschef Kundtjänst - Västfastigheter

Enhetschef Kundtjänst - Västfastigheter

Arbetsbeskrivning

Västfastigheter bygger hus som räddar liv. Vi bygger nytt, utvecklar och ansvarar för driften i kritiska vårdmiljöer samt inom kollektivtrafik och kultur- och utbildningssektorn i hela Västra Götalandsregionen. Tillsammans med våra kunder och samarbetspartners skapar vi hållbara miljöer. Därför söker vi dig som vill ha meningsfulla arbetsuppgifter och vill göra verklig skillnad för patienter och vårdpersonal. Läs mer om oss på www.vastfastigheter.se



Enhetschef Kundtjänst

Område drift och service ansvarar för drift, tillsyn och skötsel samt felavhjälpande underhåll och kundservice.

Våra fastigheter är komplexa och tekniskt utmanande. Med vårt specialistkunnande och kännedom om våra kunders villkor är vi med och skapar förutsättningar för livsviktig vård.

Västfastighets kundtjänst ansvarar för att ta emot felanmälningar, beställningar och övriga ärenden. Enheten är behjälpliga och ger service till driftorganisationen med administrativa uppgifter och som support i vårt personal- och lönesystem Heroma.

Som enhetschef för Kundtjänst är du den som ansvarar för och driver enhetens arbete och utveckling framåt. Vi söker dig som med stort engagemang vill bli vår nya chef och ledare för teamet vid kundtjänst som finns placerade i Göteborg, Skövde, Borås och Trollhättan.  Du ansvarar för enhetens verksamhet, ekonomi och personal.
Inom enheten arbetar kundtjänstmedarbetare, modulsamordnare samt administrativa assistenter och vid behov timanställda.  

Rollen är placerad vid regionens hus i Skövde, i rollen ingår resor till de övriga kontoren samt inom regionen.

Vad kan vi erbjuda dig?
Här hos oss kommer du som har stort intresse för  service, utveckling och ledarskap samt med en vilja till nya arbetssätt att trivas. Här kommer du få vara med och göra skillnad och skapa engagemang inom enheten. Du trivs med att skapa goda förutsättningar och styra verksamheten mot både individuella och gemensamma mål.  

Du är den som leder teamet och fördelar nya uppgifter och ansvar som kommer till enheten. Teamet är självständiga och arbetar på olika orter i regionen. Du är behjälpliga vid frågor som uppkommer och coachar vid behov.   Du uppmuntrar enhetens arbete till utveckling och nya arbetssätt.  I rollen ingår även kontorsansvar för regionens hus i Skövde, ett gemensamt uppdrag tillsammans med andra chefer från övriga förvaltningar. Vidare ansvarar du för övergripande frågor och statistik i vårt personalsystem Heroma.

Dina kvalifikationer:
Vi söker dig som har erfarenhet från ledande position inom serviceverksamhet. Du har sedan tidigare arbetat inom offentlig verksamhet i kundtjänst relaterat till frågor inom drift och fastighet samt har arbetat med fastighets, ekonomi och lönesystem, gärna i Faciliate och Heroma.

Du har relevant gymnasieutbildning samt påbyggnad eftergymnasial utbildning inom ekonomi och arbetsmiljö eller motsvarande erfarenhet. Du har ett stort intresse för drift, fastighet och service.

Du trivs med att coacha och visa vägen för enheten och dess medarbetare. Du har förmågan att framgångsrikt leda verksamheten mot Västfastigheters mål. Du ser möjligheter snarare än hinder, du visar engagemang och träder fram som närvarande och lyhörd. Du tar en tydlig arbetsgivarroll utifrån ditt ansvar och dina befogenheter.
För rollen är det viktigt att du är lyhörd och skapar förtroendefulla dialoger. Att ta beslut, initiativ och se till hela verksamhetens bästa är i fokus för dig.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för uppdraget.

Vi utgår från Västra Götalandsregionens chefskriterier: värdegrundbaserat chefskap, kommunikativt chefskap, mål och resultatorienterat chefskap och utvecklingsorienterat chefskap. Du värnar om och arbetar efter Västfastigheters kärnvärden; Hållbarhet, öppenhet och nytänkande.


Vad kan vi erbjuda dig?
Som en av Sveriges största fastighetsförvaltare kan vi erbjuda dig goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västfastigheters verksamhetsidé ”tillsammans skapar vi hållbara miljöer. Tillsammans med kompetenta och inspirerande kollegor är du en del av en verksamhet som ständigt utvecklas. Hos oss har du som medarbetare inflytande över din arbetssituation, känner trygghet och delaktighet.


Villkor
Västfastigheter har verksamhet i hela Västra Götaland med kontor i Göteborg, Uddevalla, Borås,  Skövde och på våra driftenheter på sjukhusen vilket innebär att det kommer att ingå resor i tjänsten. Du har personal med placering i Göteborg, Skövde, Borås och Trollhättan.  
Placeringsort Skövde.
Du behöver ha B-körkort. Där det är möjligt använder vi gärna kollektivtrafik vid resande.

Som en del i rekryteringsprocessen kan testning vid regionens center för chefsrekrytering komma att ingå.

Varmt välkommen med din ansökan senast 22 september.

 

 

 

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Vill du veta mer om VGR kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Sammanfattning

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024