OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg, Majorna, Linné, Örgryte och Härlanda ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till insatser för en jämlik stad. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en mer likvärdig och effektiv socialtjänst som utgår från evidens och erfarenhet.
Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i stadens hjärta - jobba hos oss!
ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningen Centrum söker nu en enhetschef till enheten Kunskapsstöd och utveckling inom avdelningen Stadsområde välfärd och fritid. Enheten har ett stadenövergripande uppdrag med kunskapsstöd och utvecklingsfrågor primärt till de fyra Socialförvaltningarna med stadsområdesansvar. Uppdraget handlar b la om att ta fram olika kunskapsunderlag så som kartläggningar, rapporter, strategidokument. Utvecklingsfrågorna handlar mycket om kompetenshöjande insatser och kunskapsbildning. Oftast utifrån olika ämnen eller sakområdena så som exempelvis kunskapsstyrning, jämlikhetsintegrering och Sexuell, reproduktiv hälsa och rättigheter (SRHR).
KVALIFIKATIONER
Du som söker har en adekvat högskoleexamen, exempelvis socionom. Du har även ledarskapserfarenhet och erfarenhet inom evidensbaserad praktik och kunskapsstyrning. Du har dokumenterad erfarenhet av att leda kvalitetsarbete samt process- och förändringsarbete. Du har även dokumenterad erfarenhet av arbete på förvaltningsövergripande nivå med styrning, ledning och uppföljningsarbete. En gedigen erfarenhet av socialtjänst och välfärdsfrågor är ett krav.
Vi ser det som meriterande om du har goda kunskaper av att leda arbetet med framtagandet av rapporter, uppföljningar, utvärderingar, analyser av både kvantitativ och kvalitativ art. Det är även meriterande om du har arbetat med sektorsövergripande eller förvaltningsövergripande frågor. Om du har tidigare erfarenhet av tillitsbaserat ledarskap samt utbildning i systematiskt arbetsmiljöarbete ser vi det som positivt.
För att lyckas i ditt arbete behöver du ha en god förmåga att organisera arbetet mot utsatta mål där du leder ditt team som löpande eller temporärt arbetar med olika uppdrag. Du kan prioritera vad verksamheten skall fokusera på för att uppnå de satta målen. Du är lyhörd och serviceinriktad där du aktivt söker efter andras synpunkter samt är mottaglig för dem där du bidrar till en god arbetsmiljö och skapar en stark teamkänsla.
Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du är en person som har en god analytisk kompetens där du bryter ner problem i sina beståndsdelar och skiljer mellan huvudsak och bisak. Du arbetar aktivt för att skapa ett gott samarbetsklimat där tar du ansvar för helheten.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Som en del av urvalsprocessen kommer vi att använda oss av arbetspsykologisk testning. Har du en aktuell profil för tjänsten kommer du att få ett test skickat till den e-postadress du uppger i din ansökan efter sista ansökningsdag. Kontrollera därför även skräpkorgen i din mail.
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.