OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm Vatten och Avfall är Sveriges ledande vatten- och avfallsbolag. Vi är en samhällsbyggare i framkant som driver och utvecklar vatten- och avfallstjänster med miljöfokus. Vi tar ansvar för stockholmarnas och miljöns bästa i allt vi gör och har ett långsiktigt ansvar för kommande generationer. Tillsammans med invånare, företag och andra intressenter arbetar vi för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad.
ARBETSUPPGIFTER
Är du en utvecklingsorienterad och lyhörd ledare som samverkar och ser kärnverksamhetens behov? Vill du dessutom verka för synergier och effektiva arbetssätt i en organisation som gör skillnad för människor dygnet runt? Då är detta jobbet för dig!
Vi söker nu en enhetschef för den nybildade enheten för ledning och samordning. Enheten består av en verksamhetsstrateg samt tre verksamhetsutvecklare och inom kort kommer en kvalitetsstrateg att rekryteras. Ditt uppdrag är att utveckla enheten för ledning och samordning till att vara avdelningens motor för samordning och förändringsledning, med en effektiv och integrerad ledning och styrning som koordinerar och främjar ständiga förbättringar genom en avdelningsövergripande samordning.
Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och rapporterar direkt till avdelningschef. Förutom den nya enheten består avdelningen av sju olika enheter Säkerhet, HR, IT-affärssystem, IT-Teknik, Geodata, Hållbarhet och Informationshantering.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
• Organisera och leda arbetet för att säkra en effektiv verksamhet och resursutnyttjande.
• Samordna, koordinera, omvärldsbevaka, analysera på övergripande nivå.
• Föreslå åtgärder och aktiviteter på enhets-, avdelnings- och bolagsnivå inom ditt ansvarsområde.
• Personal- och arbetsmiljöansvar
• Budgetansvar
Fokus det närmaste året kommer att ligga på fortsatt utveckling, digitalisering och synergier och att identifiera ett effektivt resursutnyttjande tillsammans med övriga enheter på avdelningen och kärnverksamheten. I uppdraget ingår att ge stöd och nära samverka med kärnverksamheten samt andra stödfunktioner för att få ett effektivt och anpassat stöd.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har:
• akademisk utbildning och gedigen chefserfarenhet.
• minst 5 års erfarenhet av förändringsledning som chef.
• erfarenhet av att utveckla en organisation samt skapa tydliga roller
• specifik erfarenhet av att driva utveckling kopplat till ledningssystem, processer, mål och verksamhetsplan och rapportering till politiska forum.
• en vana av att skapa ett tydligt självledarskap hos medarbetarna.
Meriterande för tjänsten är erfarenhet av offentlig verksamhet inom sektorn samhällsbyggande.
I vår rekryteringsprocess kommer du som slutkandidat att genomföra ett drogtest hos vår hälsopartner.
ÖVRIGT
Förutom spännande arbetsuppgifter, engagerade kollegor och ett bra arbetsklimat erbjuds du även goda anställningsförmåner och arbetsvillkor i en lärande organisation. Vi erbjuder våra medarbetare goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Läs mera om oss på svoa.se/jobb