OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!
Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.
Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!
Höganäs Omsorg AB är ett kommunalt helägt bolag som arbetar för att skapa förutsättningar för invånarna i Höganäs kommun att kunna leva så tryggt och självständigt som möjligt. De som arbetar hos oss är verksamma inom något av områdena äldreomsorg, hemsjukvård eller LSS och kan vara exempelvis sjuksköterska, arbetsterapeut eller undersköterska. Oavsett titel är ditt uppdrag viktigt och meningsfullt och kommer bidra till ett bättre liv för många kommuninvånare. Vill du göra karriär genom att få andra att må bra? Då är det hos oss du ska jobba!
ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag blir att ansvara för två till tre boendeenheter inom LSS-verksamheten Höganäs Omsorg AB och en grupp personliga assistenter. LSS verksamheten består i sin helhet av serviceboende, gruppboende, daglig verksamhet, korttidstillsyn samt personlig assistans. Den innehåller också kontaktperson, ledsagare och stödfamilj. Du kommer att ha resultat och budgetansvar för en verksamhet med ca 25 medarbetare. Eftersom vår avdelning består av totalt fem enhetschefer och olika verksamheter kan ansvar och uppdrag variera över tid med behov och intresse för de olika delarna.
Du kommer att arbeta självständigt och vi förutsätter att du har lätt för att skapa goda relationer och entusiasmera både medarbetare och brukare, för att leva upp till vår värdegrund som är trygga och självständiga invånare.
Du har kunskap och erfarenhet av att driva utveckling och kvalitetsarbete med fokus på att använda resurser på ett effektivt sätt.
Vi erbjuder dig ett fritt och självständigt arbete. Du kommer att ingå i en ledningsgrupp som arbetar med omvärldsbevakning, utveckling och gemensamma strategier för att nå vårt mål om trygga och självständiga invånare.
KVALIFIKATIONER
Din utbildningsbakgrund måste stämma överens med IVO:s (Inspektion för vård och Omsorg) bedömning av föreståndare för LSS-boende. Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning, beteendevetenskaplig eller inom Hälso- och sjukvård. Du har tidigare erfarenhet inom verksamhetsområdet och gärna erfarenhet inom området autism. Du har dokumenterad kunskap inom relevant lagstiftning och ledarskap.
Du är en god ledare som skapar förutsättningar för bra prestationer med fokus på uppdraget. Du har lätt för att samarbeta med andra aktörer och har en helhetssyn. Du är nytänkande och vill arbeta entreprenöriellt i ett kommunägt bolag.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart du har möjlighet.
Anställningsform heltid, tillsvidare.
ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.